OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet. K W Bruun Autoimport AB är generalagent för Peugeot i Sverige och omsätter ca tre miljarder kronor årligen. Tillsammans med systerbolaget KW Bruun Import A/S ingår företaget i KW Bruun Scandi-koncernen, som ansvarar för import, försäljning, service och reservdelsdistribution för Peugeot i Sverige och Danmark. Under 2006 omsatte koncernen närmare 7,0 miljarder kronor och sysselsatte cirka 457 medarbetare i Stockholm och Köpenhamn. Den svenska verksamheten bedrivs i moderna kontors- och verkstadslokaler i Årsta, där företaget har 75 anställda. Peugeot är ett av Sveriges starkaste bilmärken. Modellprogrammet är ett av marknadens bredaste och omfattar såväl person- som transportbilar. Bilförsäljningen i Sverige bedrivs genom 70 fristående återförsäljare från Malmö i söder till Luleå i norr, service bedrivs genom drygt 80 verkstäder. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ekonomigruppen på KW Bruun där fem personer inklusive en gruppchef arbetar idag. Du kommer att ha ansvar för leverantörsreskontran från a till ö, vilket innebär att du måste ha mycket goda kunskaper om bokföring och redovisning. I tjänsten förekommer bland annat leveransutbetalning, kundreskontran med fakturering, inbetalningar mm. Scanning av leverantörsfakturor, svenska som utländska, kontroll av återkomna fakturor via systemet att de är rätt attesterade och rätt konterade. Du kommer även ha hand om anläggningsregistret samt göra leveransutbetalningar. Vid behov hjälper du kundsidan med fakturering. Kvalifikationer och egenskaper Du har gedigen erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter och en ekonomisk utbildning i grunden. Eftersom det är viktigt att du kan vara självgående från start lägger vi stor vikt vid din kompetens och tidigare erfarenhet. Du bör tala och skriva engelska på mycket god nivå och naturligtvis hantera MS Excel utan problem. Det är meriterande om du har arbetat i Dracar+.