OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Idébanken Startup är en oberoende aktör som hjälper företagare att förverkliga sina drömmar genom finansiering kombinerat med högkvalificerad rådgivning. Målet är att förenkla process från att även starta ett företag till en framgångsrik börsintroduktion.
Vi söker flera ekonomiassistent med 1-2 årserfarenhet, på heltid eller deltid.
Arbetsuppgifter:
Bokföring, t.ex. löpande bokföring
Fakturering
Leveranstörs-och kundreskotra
Delaktig i månads-och årsbokslut
Konto-och balansavstämningar, för likvida konton
Årsredovisning
Momsdeklaration
Inkomstdeklaration
Kvalifikationer:
Du ha relevant utbildning från YH och erfarenhet på olika företagsformer. Det är viktigt att du har gedigen redovisningskunskap.
Vem söker vi?
Vi söker dig som även har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat med ovanstående arbetsuppgifter tidigare. Du är datorvana, särskilt med Excel. Du behärskar svenska, engelska och ett språk till.
För att passa i jobbet som ekonomiassistent hos oss på Idébankenstartup Sverige AB tror vi att du har god samarbetsförmåga att jobba självständig och i grupp.
Rätt person har goda utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi vill gärna se du har jobbat i Sverige inom ekonomi.
Vi intervjuar löpande. Tjänsten är tillsatt när vi hittar lämpliga kandidater.
Tycker du att uppdraget låter spännande och anser att du är rätt person för uppdraget så är du varmt välkommen med din ansökan.