OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående fram till augusti 2022. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos FANUC
Om företaget:
FANUC startade sin resa för 65 år sedan och är idag världsledande inom robotar fabriksautomation och CNC-teknik. Med över 8000 anställda världen över är företaget en av de största aktörerna i branschen och erbjuder produkter av högsta kvalitet vilka används bl.a. i branscher inom fordonsindustrin, medicinteknik och logistik. Moderbolaget har sitt säte i Japan och det europeiska huvudkontoret ligger i Luxemburg. Huvudkontoret för Norden sitter i nya, fräscha lokaler i Malmö som även innehåller ett ”experience center”. På Malmökontoret råder en familjär stämning och du kommer bli en del av ett mycket engagerat team med drivna och passionerade kollegor. Här ges du möjlighet att arbeta med framtidens produkter så som robotar, maskiner inom metallbearbetning, formsprutning och CNC-styrsystem.
Arbetsuppgifter:
Som Ekonomiassistent / Receptionist hos FANUC kommer du huvudsakligen att arbeta med ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Du kommer att tillhöra ett team om tre personer och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat att hantera leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och kontering. Därtill kommer du i mindre utsträckning att agera Receptionist / Office Support och vara behjälplig med inköp av material, interna bokningar m.m. Avslutningsvis har du även ansvar för att ta emot besökare i receptionen samt att besvara telefonsamtal.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent eller motsvarande, meriterande om du arbetat i internationell miljö eller i en större organisation
• Avslutad gymnasial utbildning, gärna med ekonomiinriktning
• Erfarenhet av att arbeta i ett ekonomisystem samt Officepaketet, meriterande om du har kunskaper i JD Edwards
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• Meriterande om du har körkort
För att lyckas i rollen tar du stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Din styrka ligger också i att hjälpa andra och du trivs i en roll där du får möjlighet att ge god service, såväl till kunder som kollegor. Vidare trivs du med varierande arbetsuppgifter och har ett flexibelt arbetssätt där du vid behov kan ändra ditt synsätt och prioritera rätt säker.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturahantering, administration, fakturor, kontorsassistent, kontorsansvarig, receptionist, office support, office coordinator, heltid, Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund