OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Företaget är ett heltäckande serviceföretag för reparation, underhåll och service av bland annat lastbilar, trailers, släp, bussar, efterfordon och annan tung transportutrustning. På företagets 17 serviceverkstäder, utspridda över hela landet, arbetar idag ca 155 medarbetare. Du arbetar på ekonomiavdelningen i Helsingborg, där förövrigt huvudkontoret är placerat.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent arbetar du med hela ekonomiflödet såsom kontering, leverantörsreskontra, ärendehantering, momsavstämning m.m. Du ansvarar även för lön- och personalhantering på företaget samt att skicka fakturor till de olika verkstäderna, se över kundinbetalningar och göra kontoavstämningar. Utöver det hjälper du till med de uppgifter som behövs, såsom att stötta upp i den löpande bokföringen samt vid månadsbokslut.
Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Utbildning inom ekonomi
• Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Erfarenhet av att arbeta med redovisning och lönadministration (meriterande)
• God datamognad och vana vid Officepaketet, Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team, varför det är viktigt att du har en öppen inställning till andra människor och ser ett värde i att samarbeta. Som person är du hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra. Du kan sätta din egen agenda åt sidan för att bidra till organisationens framgång. Som ekonomiassistent tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera rätt saker. Vidare är det viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i det dagliga arbetet och du tycker om att göra saker ordentligt.
Övrig information:
Start: Med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, heltid, helsingborg, skåne
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund