OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på 50 % med möjlighet till heltid under 12 månader med god potential till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att ND Redovisning har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och ND redovisning en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
ND Redovisning är en redovisningsbyrå som bistår med allt från uppstart av bolag till likvidering, samt allt däremellan så som diverse redovisningstjänster. Genom deras samarbeten bistår ND Redovisning även med revision och juridiska tjänster. Allt för att underlätta arbetslivet för små och medelstora företag.
Arbetsuppgifter:
I tjänsten som ekonomiassistent har du ansvaret för det löpande ekonomiarbetet för ett antal kunder hos företaget. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera inkommande och utgående kund- och leverantörsfakturor, påminnelser, löner, redovisning, bokföring samt förbereda för bokslut. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.
Utöver ovan så trivs du i situationer där du blir delaktig i övrigt arbete utöver ekonomin som också görs på ett kontor.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
• Arbetslivserfarenhet inom ekonomi och/eller redovisning
• Goda kunskaper inom affärssystem, Fortnox och Visma är meriterande
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• B-körkort
För att trivas i rollen är du en självgående person som tar stort ansvar för ditt arbete. Du ser vad som behöver göras och vågar ta egna initiativ. För att hålla ordning och reda tror vi att du är strukturerad, noggrann och att du trivs med detaljorienterade uppgifter. I och med att du i rollen har flera olika kontaktytor är du kommunikativ och har enkelt för att samarbeta med andra. Slutligen tror vi att du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter snarare än problem.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: ekonomiassistent, redovisningsassistent, ekonomi, redovisning, reskontran, kundreskontran, leverantörsreskontran, löpande ekonomiarbete, bokföring, bokslut, Helsingborg
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund