OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker en av våra kunder i Lund en ekonomiassistent/redovisningsekonom på längre sikt. Bolaget jobbar med olika analyser och lösningar till sjukvården där högsta prioritet är att leverera högkvalitativ patientvård. Du kommer att ingå i ett professionellt och välkomnande team på 4st där fokus är ”laget före jaget”. Vill du arbeta med ekonomi och samtidigt bidra till en bättre och friskare framtid? Vill du vara en viktig nyckelspelare för ett bolag och bidra till dess fortsatta utveckling? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
- Huvudansvar för leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Initiera utbetalningar bank
- Registervård kundreskontra och betalningsuppföljningar
- Upprätta skattedeklarationer för moms och arbetsgivaravgifter
- Upprätta intrastat och periodisksammanställning
- administrativa uppgifter för en ekonomiavdelning
- Ansvara för reseräkning- och utläggssystem
OM man vill och känner att man har kapacitet kan även nedan arbetsuppgifter vara aktuella längre fram:
- Upprätta kassaflödesanalysrapport för kvartal- och årsbokslut.
- Upprätta analys nedskrivningsprövning för forskning och utvecklingsprojekt.
- Hantera leasingkontrakt utifrån IFRS 16
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi (leverantörsreskontra är starkt meriterande) och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska.
Som person är du noggrann, analytisk och har ansvarskänsla. Vi letar efter dig med positiv inställning, med eget inre driv och som genuint hjälper dina kollegor framåt. Du är analystisk och har förmågan att enkelt lösa problem. Engagemanget av att bidra till utveckling och att själv utvecklas är starkt hos dig och du driver gärna förbättringsarbete inom ekonomifunktionen. Du har ett genuint intresse för ekonomi och en välutvecklad förmåga att både se detaljer och helheten. Som person har du förmåga att prioritera och planera sitt arbete kombinerat med en vilja att leverera kvalitet inom utsatt tid.
Övrig information
Uppdragstyp: Hyrköp (först konsult med provanställning och sen övertag av kund)
Ort: Lund
Start: Omgående eller inom 1 månad
Lön: Enligt överenskommelse
Vi interjuar löpande!
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-03-04.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88