OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vågar du välja att växa med en hel stad? Är du utbildad ekonom och en ansvarsfull och kommunikativ lagspelare som har initiativförmåga och kan tänka analytiskt? Vill du arbeta på en avdelning som har högt i tak och kul på jobbet? Då ska du läsa vidare. Just nu söker vi nämligen en ekonomiassistent som ska komplettera vårt team. Vågar vi välja varandra?
Så här säger Kristina Berntsson Ljung, rekryterande chef, om rollen: Redovisningsavdelningen tillhör funktionen Telge Affärsstöd inom Telge AB och hanterar samtliga bolag inom Telgekoncernen. Under 2021 implementerade vi ett nytt ekonomisystem och tar nu nästa steg i arbetet med att förenkla och förbättra våra arbetssätt. Som ekonomiassistent är du en viktig del i detta arbete som drivs i dialog med våra kunder.
Arbetsuppgifter och ansvar Som ekonomiassistent deltar du i arbetet med den löpande redovisningen, leverantörshantering, bankavstämningar samt kundfakturering för ett antal bolag inom Telgekoncernen. Du säkerställer välfungerande digitaliserade flöden i samarbete med kollegorna i avdelningen, våra bolag och systemansvarig. Hantering av avdelningens funktionsbrevlåda/ärendehanteringssystem med löpande ärenden från leverantörer och kunder ingår också i dina uppgifter som erbjuder stor omväxling.
Vi är Telge AB Telge AB är moderbolaget i Telgekoncernen. Här samlar vi kompetenser inom strategisk ledning, HR, ekonomi, kommunikation, kvalitet och miljö, IT och inre service. Här finns också vårt eget shared services – Telge Affärsstöd. Vi är ett viktigt strategiskt och operativt stöd till våra dotterbolag så att de kan ägna sig åt det de kan bäst – sin kärnaffär.
Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell för den här rollen behöver du lägst ha ekonomutbildning på gymnasienivå med påbyggnadsutbildning inom ekonomi/redovisning och relevant erfarenhet inom området. Du tar ansvar och är en kommunikativ lagspelare med driv, initiativförmåga och gott humör. Du är trygg i dina ekonomikunskaper och har fallenhet för att tänka analytiskt. I ditt dagliga arbete är du självgående, serviceinriktad, effektiv och strukturerad. Du har god förmåga att samverka med kollegor och kunder och är utvecklingsinriktad med fokus på förbättringar. Du har goda kunskaper i officepaketet, bra svenska i tal och skrift och du känner igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, personlig och modig.
Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller flera av följande blir vi extra glada: UBW; Adra Accounts och Adra Balancer; fakturering samt projektarbete.
Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänsten så skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast 25 mars 2022.
Ta kontakt Undrar du något om tjänsten, kontakta Kristina Berntsson Ljung, Chef Redovisning & Intern Service, på 08 550 220 56. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Titti Jardetun, HR-strateg, 08 550 210 46. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision eller Anders Lindgren för SACO, du når båda på 08 550 220 00.
Våga välja Telge Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kenneth Willström
Håkan Olsson
0705817918
Kristina Berntsson Ljung