OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej blivande kollega, Vi längtar efter att få träffas och lära känna dig! Vi vill höra allt om vilka äventyr som fört dig till oss! Var det efter en backpackingresa i Sydostasien/ Australien som du kände att det var dags att ”ta dig i kragen” och skaffa dig ett ”riktigt” jobb? Har du alltid gillat ordning och reda, och haft ett öga för detaljer? Kanske var det som obesegrad Monopolmästare som du insåg att det där med pengar och ekonomi skulle kunna vara banan för dig?
Vi är ganska övertygade om att du på ett eller annat sätt finner inre ro i Excels underbara värld (och inte är lika till freds i stökiga Wordfiler och Power Points). Du har ett bra flow när du jobbar med leverantörs- och kundreskontra, vilket vi förutsätter att du har erfarenhet av sedan tidigare (antagligen i kombination med en gymnasieexamen i ekonomi). Utöver det så är admin på alla nivåer ditt home turf och där du kommer till din fulla rätt. In- och utbetalningar, påminnelsehantering, EuroCard-administration, en tidigare bekantskap med NAV – Javisst!
Hos oss finner du en plats där det alltid finns saker att göra och tillväxten hos Lime Technologies skapar ett konstant tillstånd av ordning och kaos. Vi verkar i dagsläget i 5 länder, och det kommer så klart även du att göra. Ja, alltså inte fysiskt. Eller jo, kvitton och annat skulle ju kunna komma fysiskt med posten. Och självklart behöver du därmed känna dig bekväm i att ha engelska som ditt arbetsspråk. Nog om det. Vår avdelning har som syfte att erbjuda organisationen service och möjliggöra för andra att göra det som de är här för att göra. Så, din ordning och reda gör att andra lyckas driva affärer och fakturera så att vi fortsätter att växa och frodas.
Vårt team omfattas idag av en CFO med en hund som heter Pepsi. En controller som gärna golfar om helgerna, och inte är blyg för en AW även när omständigheterna gör att man får ses ute med varma kläder. Två redovisningsekonomer som också rullar lönehanteringen. Båda med ett öga för inredning, renovering, och fastighetsaffärer. Och en ytterligare ekonomiassistent med snabba löparben som inte är oäven på att utöva sport i varma klimat. Och på temat team så tänker vi oss att du trivs som fisken i vattnet där du får vara en del i ett arbetslag som gemensamt löser saker på smidigast sätt, och kastar ut prestige och individfokus med badvattnet. Du ser dig självklart som en del av kören snarare än lead singer (även om vi så klart inte ser det som en nackdel om du på fritiden defacto är lead singer. Musik är livet!).
Ansök bums!
Vi vill få in ditt CV och ett motivationsbrev som besvarar:
Varför du vill jobba på Lime.
Varför du vill jobba som ekonomiassistent.
Vilka erfarenheter som främst kvalificerar dig för tjänsten.
Ah, just det. Processen.
Vi kommer att ha med en första screening av ansökningarna som kommer in, telefonavstämning, intervjuer med CFO och ytterligare kollegor ur teamet, HR, samt den obligatoriska slutintervjun med vår VD Erik. Vår process har till syfte att du ska lära känna oss och vad du ger dig in på genom att träffa flera personer som potentiellt sätt kommer att vara dina kollegor. Och så vill vi så klart ha möjlighet att ge ett bredare perspektiv på vilka vi är samtidigt som vi lär känna dig och vad du gjort och vad du vill göra framåt. Vi rekryterar med långsiktighet i fokus. Därmed vill vi inte att varken du eller vi hastar igenom en så viktig process.
Start vill vi ha så snart som möjligt. Troligtvis kanske mars-ish. Tjänsten är på heltid, tillsvidare, och vi tillämpar 6 månaders provanställning.