Ekonomiassistent, ServiceCenter Göteborg

Arbetsbeskrivning

Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 55 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss jobbar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.

Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!

Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.

I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-utveckling, marknadsföring samt strategisk utveckling. I Stockholm finner du vårt kompetenscenter inom Online.I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer resebyråerna med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, IT-stöd, marknadsföring samt strategiska försäljningsfrågor. Till Ekonomiavdelningen söker vi nu en kvalificerad ekonom.

Som ekonom kommer du att vara en del av ekonomiavdelningens leverantörsreskontra. Ekonomiavdelningen består av 16 medarbetare varav 8 personer arbetar med leverantörsfrågor. Dagligen hanterar vi omkring 500 st inkommande fakturor från världens alla hörn. Fakturorna tas omhand och läggs in i system, kontrolleras, matchas mot ordrar samt betalas. Utöver leverantörsgruppen består ekonomiavdelningen av en redovisningsgrupp som ansvarar för vår kundreskontra, kassahantering, redovisning, kontoavstämningar samt månads- och årsbokslut.

Beskrivning av tjänsten
I din roll kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom området för leverantör. Dina huvuduppgifter är bland annat att:



• Skanna/tolka fakturor i systemet Readsoft

• Verifiera inkommande fakturor i systemet Readsoft

• Matcha fakturor mot ordrar i systemet Palette

• Sköta posthanteringen

• Fungera som ett stöd till Resias 400 resesäljare i ekonomifrågor, såväl via telefon som e-mail.

Din profil
Vi söker dig som är noggrann, har ett stort engagemang och är full av energi. Du drivs av att arbeta mot uppsatta mål och trivs med att utveckla de processer som du arbetar i samt ansvarar för. Som person är du strukturerad och driven då arbetsrollen förutsätter att du kan ta egna initiativ och utför arbetet på ett noggrant sätt. Då tjänsten innebär en daglig kontakt med våra resebyråer är det viktigt att du är pedagogisk och tycker om att ge god service. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.


Kvalifikationer




• Gymnasiekompetens med inriktning mot företagsekonomi, gärna KY-/YH-utbildning 

• Du har mer än 2 års erfarenhet från leverantörsreskontrahantering eller motsvarande ekonomiarbete

• Meriterande: kunskap inom Axapta/Antares samt Palette

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad efter överenskommelse.

Tillträde
Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 18 augusti, 2013. Då det är semestertider finns ingen kontaktperson att nå innan den 18 augusti. Skicka mail med ev frågor till Linda.Trägårdh@resia.se
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida: http://www.resiatravelgroup.se/resia-travel-group/lediga-jobb.
Klicka på knappen ”Ansök nu” och ladda upp ditt CV och ett personligt brev.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resia Göteborg
  • 1 plats
  • Dag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 7 augusti 2013

Besöksadress

Nya Stadens Torg 15
None

Postadress

BOX 1114
Göteborg, 40523

Liknande jobb


21 november 2024