OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans.Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar.Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.Särnmark har kontor i Stockholm, Linköping, Uppsala och i Visby.I Stockholm sitter vi i trivsamma lokaler i Solna Business Park (Sundbyberg station med t-bana eller pendel) Till kontoret i Stockholm söker vi nu en ekonomiassistent på 50%. Arbetet som ekonomiassistent med ansvar för sjuklöner innebär att man självständigt ska jobba med hela processen, dvs allt från att ta fram underlag från ekonomi- och lönesystem, sköta kontakter med handläggare på kommunerna, upprätta ansökningar, fakturera, bemöta eventuella avslag samt följa upp att fakturorna betalas.Även om man jobbar självständigt med sjuklöner innebär jobbet en hel del kontakter, både internt med kollegor och externt med kommuner och andra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är att tillse att alla sjuklönetimmar som hanteras i lönesystemet faktureras kommunerna i enlighet med de olika rutiner som gäller för olika kommuner.I arbetet ingår också att löpande fylla på och uppdatera kvalitetssäkringen som finns för resp kommun.Arbetet kräver en person som är mycket noggrann, strukturerad och som är van att jobba självständigt med en stark drivkraft.Vidare bör du vara social, öppen och inte vara obekväm med olika typer av personkontakter, såväl inom som utom företaget.Du kommer även att vara behjälplig med arbetsuppgifter inom redovisning och ekonomiadministration Tjänsten kräver ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande samt att du har arbetat med fakturering och löner tidigare.Erfarenhet av arbete med affärssystemet Navision och Agda lön är meriterande och du bör prata och skriva svenska flytande. Arbetstid/Varaktighet Deltid 50%, tillsvidare, med en provanställning första 6 månaderna.Start from 1 okt (ev lite tidigare om möjligt).Arbetsplats Solna, arbetstider kl 8-17, lunch en timme. Viss flextid, friskvårdsbidrag samt kollektivavtal med pensionsavsättningar. På grund av det stora antalet sökande har vi dessvärre inte möjlighet att besvara telefonsamtal. För att söka tjänsten: bifoga ett personligt brev samt CV och beskriv varför just du passar in på tjänsten. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten ska tillsättas relativt omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74