OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en redovisningsassistent som ska ta över funktionen på grund av pensionsavgång.
Som redovisningsassistent på Chris-Marine erbjuds du en roll med stort eget ansvar. Dina arbetsuppgifter kommer att vara väldigt skiftande då du kommer att arbeta med det mesta som förekommer på en ekonomiavdelning. Du och en kollega kommer tillsammans att sköta alla löpande uppgifter.
Då företaget är globalt och har utländska dotterbolag kommer du dagligen använda din engelska.
Detta är en heltidstjänst med tillsvidareanställning (6 månaders provanställning).
Dina arbetsuppgifter
· Hantera leverantörsfakturor
· Kundinbetalningar
· Avstämning av konton vid månadsbokslut
· Hantera moms och skattedeklarationer
· Lönekörningar/reseräkningar
· Löpande bokföring
· Driva in kundfordringar/ Påminnelsehantering
· Övrigt förekommande arbetsuppgifter
Kvalifikationer
· Minst 2 till 4 års erfarenhet av lönehantering, momshantering och andra förekommande uppgifter inom Ekonomi.
· Flytande engelska, både i tal och i skrift.
· Ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande
· Det är meriterande om du har arbetat i Agda samt har kunskap i Officepaketet.
Om dig
· Du är driven och vill utveckla och effektivisera ekonomifunktionen och lära dig nya saker
· Du är strukturerad och noggrann
· Du är flexibel som person och tycker om när det händer saker
· Du är lagspelare, men mycket bekväm med att jobba självständigt
Om oss
Chris-Marine är ett globalt tillverkande företag med produktion i Malmö, Tyskland och Danmark. Vi har försäljningskontor i bland annat Kina, Singapore och USA. Vi utvecklar, producerar och säljer underhållsmaskiner till stora dieselmotorer. Våra kunder finns främst inom den marina branschen men även inom dieseldrivna kraftverk. För mer information, besök oss på www.chris-marine.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Technical Service and Application Manager Tommy Wankler
040 671 2615
070 874 6250