OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för Bolloré Logistics räkning en ekonomiassistent som kan starta ett konsultuppdrag omgående. Det kommer vara goda möjligheter till anställning efter ca 6 mån konsultuppdrag.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara;
- Registrering leverantörsfakturor
- Registrera in- & utbetalningar
- Stämma av statement och påminnelser
- Avstämning balanskonton
- Uppdatera valutakurser veckovis
- Skriva journaler
- Financemejl, svara på interna och externa mejl
- Beställa kontorsmateriel
- Arkivering
Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till Bolloré Logistics. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.
Kvalifikationer och egenskaper
Vi ser gärna att du har liknande erfarenhet och har arbetat som ekonomiassistent tidigare. Gärna någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Engelska och Svenska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Meriterande är om har erfarenhet av ekonomisystemet Pyramid. Har du arbetat som konsult inom ekonomiområdet så är även det en fördel.
Som person är du social, prestigelös och anpassningsbar. Du trivs med att träffa nya människor och ställas inför nya utmaningar. Vidare har du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika processer och rutiner. Du är professionell, ambitiös och gillar att ge det lilla extra både för företaget och för din egen utvecklings skull!
Om Bolloré Logistics
Företaget är ett franskt logistikföretag som finns på Odinsgatan 10 mitt i centrala Göteborg. Bolloré Logistics är en global ledare inom internationella transporter och logistik med nästan 40 000 anställda i 113 länder på 5 kontinenter.
Bolloré Logistics Sweden, med kontor i Göteborg & Stockholm, har ca 50 anställda totalt och ett starkt fokus på internationell spedition (flyg- och sjöfrakt) samt rederier och specialiserade logistiklösningar
Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.
Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Talent Consultant Manager Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!