OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och har suttit med hantering och fakturering av fakturor? Är du noggrann, tycker om att ge god service och är tillgänglig omgående eller i närtid – då kan det vara precis dig vi söker! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Myndigheten söker efter en ekonomiassistent som kan finnas som stöd till deras ekonomiavdelning. Man kommer att sitta med kollegorna på teamet som består av bla ekonomiassistenter, ekonomer och redovisningsekonomer.
Tjänsten är delvis på distans med två till tre dagar i veckan på kontoret. Myndigheten ligger i trevliga och fräscha lokaler på Södermalm med närhet till tunnelbana.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att utgöra ett viktigt stöd i att allehanda ekonomiuppgifter sköts på ett proffsigt och förtroendeingivande sätt. Du kommer att sitta med att dagligen hantera fakturor och distribuera dem till mottagare i organisationen, samt ansvara för och göra myndighetens utbetalningar.
Det kan även förekomma uppföljning av leverantörsfakturor och hantering av betalningspåminnelser och inkassoärenden, svara på frågor från leverantörer och medarbetare angående leverantörsfakturornas status samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen vill vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet, en fallenhet för siffror samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt - du är en person som inte lämnar något halvfärdigt. Dessutom trivs du med självständigt arbete, kommer gärna med egna initiativ men fungerar lika bra i nära samarbete med dina kollegor.
Vi ser gärna att du som person har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och system samt tar egna initiativ för att söka kontakt med andra medarbetare i organisationen.
Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
●Gymnasium eller likvärdig utbildning
●Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
●Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
●Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
●Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Plus i kanten:
●Erfarenhet av systemet Proceedo
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-05-20. Tillträde runt 2022-03-28
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida.
Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33056 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet, såväl medarbetare som konsulter. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
www.perido.se/lediga-jobb/
.