OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du något års erfarenhet av fakturahantering? Värdesätter du god service och kan arbeta såväl strukturerat som prestigelöst? Här väntar en rolig tjänst som du har stora möjligheter att forma! Läs gärna vidare för att se om detta är något för dig!
Om tjänsten
Perido söker nu efter en ekonomiassistent för en tjänst till vår kund, ett företag som erbjuder helhetslösningar inom logistiktjänster, lagerhållning och kundtjänst. Tjänsten är placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du att ha en tjänst med varierande dagar och uppgifter. Till stora delar innefattar rollen självständigt arbete, men det sker också i nära samarbete med den centrala ekonomifunktionen. Vidare har du mycket kontakt med ekonomichefen som du rapporterar till men också med företagets alla anställda samt leverantörer. Du kommer att ges stora möjligheter i att forma såväl din roll som arbetsområde. Detta är vad tjänsten kommer att kretsa kring:
Ansvar för faktureringsprocessen (från inkommande leverantörsfaktura till kundfaktura)
Delat ägande av fakturakontrollsystem
Driva och utveckla ekonomifunktionen
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är lugn och behaglig som person och har en serviceinriktad och prestigelös inställning med god administrativ förmåga. Ditt noggranna, kvalitetsmedvetna och ansvarsfulla arbetssätt blir en framgångsfaktor i denna roll liksom din goda initiativ- och samarbetsförmåga. Det sistnämnda blir särskilt viktigt i och med samarbetet med såväl interna som externa parter och ställer krav på att du också är skicklig på att kommunicera.
Visst låter det intressant att verka i en tjänst med internationella inslag som ger dig stora möjligheter att utvecklas? Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning
1–2 års erfarenhet av fakturahantering
Goda datorkunskaper i relevanta ekonomiprogram
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
Arbetat med hela fakturakedjan
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag genom Perido i 6 månader, därefter anställning hos företaget. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32794 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.