OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Till en kund i Helsingborg söker vi en erfaren ekonomiassistent för ett uppdrag med start i augusti/ september. Dina uppgifter och ansvar blir:
• Sköta faktureringen av kunderna. Följa upp reskontra och skicka ut betalningspåminnelser och lämna över ärende till inkassobolag.
• Lösa fakturaproblem.
• Svara på fakturafrågor och övergripande frågor från kunder per telefon och mail.
• Utföra löpande månadsavstämning kopplat till de egna arbetsuppgifterna.
• Ta fram underlag och avstämningar i samband med månads, tertial och årsbokslut.
• Ta fram och utveckla rutiner inom ekonomiområdet.
Uppdraget är på heltid och arbetstiden är 08.00-16.30. Det kommer med stor sannolikhet finnas goda möjligheter till anställning hos kund vid ömsesidigt intresse.
Vem är du?
Du är väl förtrogen i rollen som ekonomiassistent och är rutinerad vad gäller arbetsuppgifterna ovan. Vi ser gärna att du har arbetat brett med ekonomi tidigare. Vi ser att du har någon form av ekonomiutbildning, som minst på gymnasienivå. Dina kunskaper i Officepaketet är goda och det är ett meriterande om du tidigare arbetat i Future, Xellent, Thor och/ eller BFUS. Du behärskar svenska i tal och skrift och du kan kommunicera på engelska vid behov.
Som person är du driftig, självgående och har viljan att utvecklas och växa i din roll. Du trivs när det är mycket att göra, är serviceminded och har en positiv inställning. Vidare är du givetvis noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbete.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi verkar inom segmentet chef/specialist.
Vi kan erbjuda:
• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Välkommen att söka tjänsten via ansökningslänken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dino Elezovic på Experis i Helsingborg på tel. 042-37 16 31.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Rocafort Svensson
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645