OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du huvudsakligen arbeta med
- Kund- och leverantörreskontra
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Kontering av fakturor
- Kontoavstämningar
- Vara behjälplig vid månads-, kvartal- och årsbokslut
Om dig
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
- Ett par års dokumenterad erfarenhet som ekonomiassistent
- Kunskaper i Office-paketet och ERP-system, SAP är meriterande
- Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund är du självgående i ditt arbete och trygg i din kompetens samtidigt som du har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du trivs i en förvaltande roll där du har en positiv inställning, är lösningsorienterad och tar ett stort ägandeskap och ansvar över ditt arbete. Du har förmågan att planera och strukturera ditt arbete och arbetar med en hög nivå av noggrannhet.
Om företaget
Företaget tillverkar och säljer tekniska produkter för hem och trädgård. Tjänsten är ett konsultuppdrag som sträcker sig under perioden maj till augusti, med goda chanser till förlängning. Du kommer givetvis få mer information kring tjänsten och företaget längre fram i rekryteringsprocessen.
Övrig information
Start: Omgående
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid, kontorstider
Lön: enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, kundreskontra, leverantörreskontra, fakturering, ekonomi, redovisning, SAP, Malmö, Lund, Helsingborg