OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi på Jefferson Wells en ekonomiassistent till teamet som arbetar med leverantörsreskontra hos vår kund i Borås. Du blir anställd av Jefferson Wells, uthyrd till vår kund i 6 månader och för rätt person finns det mycket stora möjligheter till en anställning på företaget efter konsultperioden. Uppdraget är på heltid och du startar omgående eller enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team 4 personer som hanterar den dagliga driften inom leverantörsreskontran, Arbetet utförs på ett systematiskt sätt och man ansvarar att företagets uppsatta riktlinjer och policys följs, samt de lagar och regler i de land som kunden verkar i.
I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan utvecklas i sin roll samt tillföra mervärde i form av förbättringar av processer och rutiner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Hantering av ankommande leverantörsfakturor
-Support till användare i Medius
-Bevaka betalningar och betala leverantörsfakturor
-Hantering av påminnelser
-Avstämningar
-Andra förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
Då uppdraget är på lång sikt så ser vi det som meriterande om du bor i Borås närområde.
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har erfarenhet inom leverantörsreskontra, är noggrann, driven, positiv och som har en god förmåga att kommunicera med olika kontaktytor. Du trivs med att arbeta i ett team, har ett stort driv och besitter förmågan att ta initiativ och få saker gjorda. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem, det är mycket starkt meriterande om du då har arbetat i SAP eller i kundens leverantörsfakturasystem, Medius. Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excel.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Jefferson Wells och uthyrd till vår kund i Borås. Du startar omgående eller enligt överenskommelse och arbetar måndag till fredag, 08:00-17:00.
Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum som är den 2021-01-24.
Varmt välkommen med din ansökan!