OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om TekSiC
TekSiC är ett teknikbolag som grundades 2021 och som arbetar med att utveckla innovativa utrustningar och teknologier för framtidens materialtillverkning för halvledarindustrin, däribland kiselkarbid. Kiselkarbid är ett halvledarmaterial som nu implementeras på bred front för kraftelektronik inom bland annat fordonsindustrin. Vi söker nu en självgående och flexibel ekonomiassistent som vill ha en varierande roll i ett växande företag.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med att avlasta chef med ekonomiarbete samt övriga administrativa uppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Löpande bokföring.
Moms- och skattedeklarationer.
Kund- och leverantörskontra samt andra in- och utgående betalningar.
Hantera tidrapportering, löneadministration, inklusive beräkning av löner, skatter och förmåner samt säkerställa att dessa processer är korrekta och i enlighet med gällande lagar och bestämmelser.
Övriga administrativa uppgifter för att stötta chef i det dagliga arbetet.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en innovativ arbetsplats med öppenhet för nya idéer och förslag samt möjlighet till utveckling. Tjänsten är inledningsvis på 50-100% där provanställning kan komma att tillämpas initialt. TekSiC ser positivt på en eventuell förlängning av uppdraget och utökning av både sysselsättningsgrad och bredden av arbetsuppgifter. Tjänsten utgår från företagets kontor/verkstad i Linköping. Resor kan förekomma i tjänsten.
Din profil
Vi söker dig som är en flexibel person som vill ta sig an en roll med varierande uppgifter. Du är initiativtagande, självgående samt engagerad i ditt arbete. Vidare ser du positivt på att ha en dynamisk roll i ett växande bolag. Kanske är du i början av din karriär, eller vill kombinera detta arbete med andra åtaganden.
Krav för tjänsten är:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller relaterad område.
Tidigare erfarenhet av bokföring, fakturering, lönehantering och andra administrativa uppgifter. Erfarenhet av bokföring i Fortnox ses som meriterande.
Förmåga att analysera och tolka ekonomiska data.
Goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska. Engelska är TekSiCs huvudsakliga arbets-och kommunikationsspråk.
Har goda kunskaper i Microsoft Office.
Har B-körkort.
Ansökan
Är du intresserad av att vara en del av vårt team och vår utvecklingsresa? Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev till stina.hyden@teksic.com så snart som möjligt men senast 15 september 2023. För frågor, kontakta ansvarig HR-konsult Stina Hydén på angiven mejl.
Observera att vi inte önskar kontakt från rekryteringsfirmor eller headhunters angående denna tjänst. Endast direktansökningar från kvalificerade kandidater kommer att beaktas.