OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till arkitektbyrå i centrala Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start Maj/Juni och förväntas fortlöpa till årets slut med möjlighet till förlängning.
Arbetsbeskrivning
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bestå av:
• Hantering av fakturor
• Avstämningar av balanskonton
• Attestflöde
• Upprätta betalningsfiler
• Kontering av leverantörsfakturor
• Bokföra betalningar
• Periodiseringar
• Vara delaktig i effektiviseringsarbete av leverantörsreskontra
• Betalningar till Skatteverket
Vem är du?
Vi söker dig som har några års erfarenhet från rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och känner dig trygg i dessa arbetsuppgifter.
Som person är du positiv, har lätt till skratt och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs.
Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp och tar ansvar att dina uppgifter blir gjorda i tid.
Meriterande om du tidigare har arbetat i systemet Maconomy. Har du varit delaktig i/tycker det låter spännande med effektiviseringsprojekt är även detta meriterande. Kunden kommer att effektivisera leverantörsreskontran och tanken är att du kommer vara del i denna förändringsresa.
Vad vi erbjuder
Du erbjuds ett konsultuppdrag på ett spännande bolag, där kunden lägger stor vikt vid att sin personal ska må bra och värdesätter att stämningen på jobbet ska vara varm och prestigelös. Tjänsten omfattar heltid med start Maj/Juni och förväntas löpa till minst året ut med chans till att bli förlängt. Finns även möjlighet att arbeta 80% om man skulle föredra det.
Arbetet är förlagt på kundens kontor i Slussen, men finns även möjlighet till viss flexibilitet för att arbeta hemifrån.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef,
Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52