OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med ekonomi tidigare och söker efter nästa spännande uppdrag? Letar du efter en bred tjänst där du får ta mycket ansvar? Läs då gärna vidare för att se om detta är tjänsten för dig!
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är ett företag som är verksamt inom bilindustrin. Koncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar, anläggningsmaskiner och marin- och industrimotorer. Nu letar de efter en ekonomiassistent till en affärsenhet som ansvarar för produktplanering, produktutveckling, inköp och produktsortimentshantering. Tjänsten är placerad i Göteborg med möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att hålla koll på avdelningarnas ekonomi. Det handlar om att följa upp och rapportera olika budgetversioner, budgetar, antal anställda, investeringar etc. Rollen kräver stor grad av integritet och sekretess, både internt och externt då du kommer att få god insyn i budgetar, personalstyrka och strategier kopplade till det.
Dina egenskaper
För att du ska lyckas och trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund, ser vi att du är en noggrann och självgående person. Du besitter en stor integritet, och slutför det som du påbörjar. Du känner dig trygg i din kunskap inom ekonomiområdet, och är redo att få applicera den kunskapen hos en ny arbetsgivare.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
· Högskoleutbildning inom ekonomi, minst kandidatexamen
· Tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi
· God kunskaper i engelska i tal och skrift
Meriterande:
· Tidigare erfarenhet av SAP
· Tidigare erfarenhet av Power BI
· Tidigare erfarenhet av PMD
Omfattning och tillträde
Deltid 50%, konsultuppdrag i 6 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig för denna tjänst är rekryteraren Linn Willberg, du når henne via linn.willberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34024 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.