OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kanske nyexaminerad och på jakt efter nästa utmaning eller har du tidigare erfarenhet inom rollen som ekonomiassistent? Är du noggrann och en problemlösare med god anpassningsförmåga? Trivs du i en ekonomirelaterad roll där du utvecklas och trivs med ett brett ansvar - Brovex söker en ekonomiassistent. Välkommen in med in ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Brovex är en produktionspartner för företag som väljer att lägga ut sin tillverkning och fokusera på andra kärnområden. Brovex har en bred produktionskompetens och är specialiserade inom skärande precisionsbearbetning av metall, plåtbearbetning, pressgjutning och produktmontering. De har ett partnerskap tillsammans med Unimet i Serbien och deras Sverigekontor och lager är stationerat i Spånga, där totalt 16 personer arbetar.
Nu söker Brovex förstärkning! De söker en ekonomiassistent som vill ansluta sig till företaget och vara en viktig och avgörande funktion för verksamheten. Tjänsten innebär en bred roll där du bland annat ansvarar för löpande bokföring, leverantör- och kundreskontra, månadsbokslut och skattedeklarationer till Skatteverket. Dessutom kommer du ges möjlighet att arbeta med importadministration och orderhandläggning. I rollen kommer du ges stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling och man ser gärna att du är intresserad och vill bidra till utvecklingen av företagets rutiner och processer. Hos Brovex arbetar man nära övriga kollegor. Uppdraget avser sex månader med mycket goda chanser till förlängning och möjlighet att växa långsiktigt hos Brovex. Visst låter det intressant!
Viktigt: För denna tjänst kommer det krävas ett utdrag ur belastningsregistret. Du väljer "kontroll av egna uppgifter", vänligen beställ 1 st belastningsregister direkt i samband med att du söker tjänsten här!
Du erbjuds
* Möjligheten att utvecklas på ett personligt och yrkesmässigt plan
* En engagerad konsultchef under hela din anställning som kommer stötta dig i din karriär
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du arbeta med bland annat:
* Leverantörsreskontra
* Kundreskontrabevakning
* Löpande bokföring
* Månadsavslut
* Skattedeklaration
* Rapportering till SCB
* Importadministration
* Stötta i HR administration
* Orderhandläggare såsom orderregistrering, utleverans samt fakturering
* Behjälplig mot övriga kollegor
VI SÖKER DIG SOM
- Utbildning inom ekonomi alternativt yrkesutbildning inom redovisning eller liknande
- Tidigare erfarenhet av rollen som ekonomiassistent eller liknande
- God systemvana samt praktisk erfarenhet av Office-paketet, främst Excel
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Kunskper i engelska på gymnasienivå
Meriterande
* Intresse för branschen Brovex är verksamma inom
Personliga egenskaper
Utöver det ovan nämnda söker vi dig som är kvalitetsmedveten och noggrann. Du är prestigelös och ödmjuk i kombination med att ha ett stort driv att utvecklas. Du är lösningsorienterad och flexibel. Därtill är du lyhörd och nyfiken som person, du ser möjligheter och är inte rädd för att hugga i där det behövs.
#
Övrig information
* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Språnga
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231