OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bemannia söker nu för kunds räkning en ekonomiassistnet till ett konsultuppdrag som beräknas starta 15 november och kommer sträcka sig till 15 juni 2017 med chans till förlängning eller överrekrytering. Uppdraget är på heltid och arbetstiderna kommer att vara kontorstider.
Som konsult hos Bemannia får Du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden.
Dina arbetsuppgifter:
Fastighetsbolaget kommer att starta ett pilotprojekt som innebär att fakturakontering kommer att ske centralt på ekonomiavdelningen istället för att respektive fakturamottagare själv konterar sina fakturor. Du kommer tillsammans med en controllerassistent sköta denna kontering. Du kommer arbeta med följande:
- Huvudsaklig arbetsuppgift kommer att vara fakturakontering.
- Hjälp till med övriga vanliga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning när tid medges som exempelvis filinläsning, registering av nya leverantörer, löpande bokföring, enklare kontoavstämningar samt krav- och påminnelsehantering gällande leverantörsfakturor.
Dina kvalifikationer:
- Gymansieutbildning eller motsvarande med påbyggnad.
- Minst 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Van vid att ha mycket kontakter med leverantörer och med andra kollegor inom organisationen.
- Goda kunskaper i MS Office.
- Erfarenhet av några större ekonomisystem.
Dina personliga egenskaper:
Vi söker dig som är driven, noggrann, självständig, strukturerad och gillar att ha kontakt med leverantörer och andra anställda intern inom bolager. Du ska även tycka att det är viktgt att tycka om att ha nära samarbete med dina kollegor.
Vad vi erbjuder dig:
- Ett arbete på en fastighetsbolag.
- Du ges stora möjligheter att tillsammans med controllerassistenten utforma rutiner och arbetssätt.
- Ett uppdrag som kan resultera till en förlängning eller överrekrytering.
- En engagerad och stöttande konsultchef.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Ekonomiassistent Fastighetsbolag"
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia
Kontaktpersoner på detta företaget
Johanna Ebermo
Carolina Elfving
Mattias Söderberg
Linus Lindersjö
Edith Malm
Gunilla Lindell
Anders Scabuzzo
Matilda Nyberg-Dahlbäck
Helen Schoultz
Annika Englund