OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med reskontra och letar nu efter en trivsam arbetsplats? Skulle du påstå att du är en strukturerad, noggrann och samarbetsvillig person? Skulle du vilja bli en del av ett härligt team där du får använda dina kunskaper inom ekonomi? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund, en av Sveriges största fastighetsförvaltare. Tjänsten är placerad på Södermalm i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att hantera diverse ekonomiadministration. En dag på jobbet skulle kunna bestå av såväl hantering av leverantörs- och kundreskontra som att stötta i redovisningsarbetet eller kring bokslut. Utöver detta kommer du att förbereda kostnadsrapporter, balansräkningar och medverka i interna utvecklingsprojekt.
Dina egenskaper
Vi tror att du som lockas av det här uppdraget är en självgående och initiativrik person som hugger tag i de arbetsuppgifter som är mest prioriterade. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och är nyfiken på nya arbetsuppgifter samt har lätt för att lära dig. Du har ett öga för detaljer och har inga problem med att arbeta såväl självständigt som i samarbeten med kunniga kollegor.
Låter det här som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasieutbildning inom ekonomi
Minst två års arbetslivserfarenhet från kund- och leverantörsreskontra
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag 2021-06-30 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Förnamn Efternamn, du kan nå han/henne via mail och telefon.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32045 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.