OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en administrativ stjärna med koll på siffror? Har du tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och vill jobba tillsammans med ett gäng härliga kollegor i centrala Göteborg? Då är det dig vi söker!
Om företaget
Mer information om företaget kommer vid intervjutillfället. Detta är en direktrekrytering och du blir anställd direkt av kundföretaget.
Arbetsuppgifter
I din yrkesroll kommer du samarbeta med en kollega som också har en roll som ekonomiassistent. Tillsammans kommer ni ha ett huvudansvar för leverantörsreskontra och kundreskontra för kundens tre bolag.
Dina arbetsuppgifter kommer till stor del innefatta:
-Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor.
-Betalningar
-Kommissionshantering
-Avstämningar
-Periodiseringar
-Löpande bokföring och andra på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter
-Posthantering och arkivering
Profil
Med dig i bagaget har du erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och framför allt kundreskontra. Som person ser vi att du är ansvarstagande, ordningsam, ödmjuk och sprider positiv energi till din omgivning.
Skallkrav
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och administration
- Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- God vana att arbeta i Excel
- Hantera svenska och engelska flytande, i tal och skrift
Meriterande
- Erfarenhet av att arbeta i SAP business One
- Erfarenhet av att arbeta i Ascendo
Villkor
Start: Omgående
Placering: Centrala Göteborg
Arbetstider: Sedvanliga kontorstider
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996