OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet inom ekonomi? Arbetar du med en hög grad av struktur och noggrannhet, samt flexibilitet? Då kan den här tjänsten passa dig perfekt!
Om tjänsten
Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund som är verksamma inom försäkringsbranschen. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen ingår att verifiera och hantera leverantörsfakturor samt ansvara för påminnelsehantering och betalningar. En del av arbetsuppgifterna innebär kontering av inkommande fakturor, såsom vid omvänd moms. Rollen inkluderar även löpande bokföring av fakturor, avstämning av likvidkonto och leverantörsreskontra, samt upprättande av löpande skattedeklarationer.
Sammanfatta omfattar arbetsuppgifterna följande:
Daglig övervakning av inkommande fakturor och hantering av frågor
Validering av inskannade fakturor i fakturasystemet Readsoft innan överföring till Raindance, med en volym på cirka 100 fakturor per vecka
Hantering av betalningspåminnelser från leverantörer och genomgång av förfallna fakturor före varje betalning
Registrering av nya leverantöreroch hantering av leverantörsfrågor angående fakturauppgifter, inklusive e-fakturor
Utförande av leverantörsbetalningar till banken två gånger per vecka för respektive bolag
Bokföring av alla betalningar (in- och utbetalningar till leverantörer samt kassan)
Utförande av manuella bokningar såsom manuella betalningar och återbetalningar
Kontering av moms på utländska fakturor och inläsning av filer från försystem till ekonomisystem
Upprättande av löpande skattedeklarationer omfattar momsdeklaration och arbetsgivardeklaration
Dina egenskaper
Att vara en framgångsrik ekonomiassistent kräver en kombination av egenskaper såsom flexibilitet, självständighet och en hög grad av noggrannhet och struktur. Ditt analytiska och metodiska tillvägagångssätt kommer att vara avgörande för att effektivt utföra dina arbetsuppgifter. Dessutom utmärker du dig genom din sociala och hjälpsamma natur, vilket gör dig till en värdefull medlem av teamet. Du är redo att ta itu med uppgifter som sträcker sig utanför din vanliga arbetsram och visar en allmän ödmjuk inställning till ditt arbete.
Passar beskrivningen in på dig? Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och välkomnar dig varmt att skicka in den redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasial- eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Erfarenhet av fakturahantering i ekonomisystem inklusive påminnelse och kravhantering
Erfarenhet av löpande bokföring av fakturor
Erfarenhet av avstämningsarbete av balanskonton i samband med bokslut
Kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 5 månader. Start omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Ansvarig rekryterare är Amanda Delvén som kan nås på amanda.delven@perido.se. Ange tjänstens referensnummer 34523 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1300 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.