OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent? Har du också tidigare arbetat med kundreskontra? En väldigt spännande arbetsplats väntar för dig som älskar evenemang, kultur och sport! Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en ekonomiassistent till vår kunds avdelning för catering. Företaget är en ledande aktör inom evenemangsbranschen i Stockholm. De erbjuder en mångfald av kulturella upplevelser och liveevent i en rad olika arenor och platser runt om i Stockholm. Du arbetar på kontor i anslutning till två av de större arenorna belägna både norr och söder om stan.
Deltidsarbete sker enligt: 50% under juni och juli samt 75% från augusti och framåt.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten som ekonomiassistent ansvarar du för att hantera och följa upp kundfakturor, säkerställa att betalningar registreras korrekt samt bidra till en effektiv fakturerings- och påminnelseprocess.
Sammanfattat kretsar de dagliga arbetsuppgifterna kring:
Registrering och uppföljning av kundinbetalningar
Fakturering och administration av kundfakturor
Hantering av påminnelser och inkassoprocesser
Avstämning av kundreskontra
Löpande bokföring
Hantering av dagskassor
Dina egenskaper
För att lyckas som ekonomiassistent är det avgörande med flexibilitet, självständighet och en hög grad av noggrannhet och struktur. Ditt analytiska och metodiska tillvägagångssätt kommer att bli viktigt och vara av stor betydelse i tjänsten. Vidare utmärker du dig genom din sociala och hjälpsamma natur. Du är redo att ta på dig arbetsuppgifter som ibland ligger utanför ditt vanliga arbetsområde och visar en generell ödmjuk inställning till ditt arbete.
Är detta tjänsten för dig? Ansök gärna redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant utbildning
Erfarenhet av att arbeta med kundreskontra
Vana att hantera manuella processer
God systemvana från ekonomisystem
Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics 365
Erfarenhet av att arbeta inom restaurang-/cafébranschen
Omfattning och tillträde
Deltid, 50% i juni och juli. 75% från augusti. Konsultuppdrag i 6 månader. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34643 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.