Ekonomiassistent sökes till global kund i Vårgårda!

Ekonomiassistent sökes till global kund i Vårgårda!

Arbetsbeskrivning

För dig som drivs av kontroll och struktur i ditt arbete finns nu en öppning som ekonomiassistent hos en av våra spännande kunder i Vårgårda! I rollen får du sätta dig in i det ekonomiska flödet och får tillsammans med kompetenta kollegor vara med och säkerställa det främsta Shared Service Centret. Som person är du strukturerad, noggrann och serviceminded, då du kommer ha kontakt med såväl internationella som nationella kunder samt bolag. Vi har löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Veoneer är ett fordonsteknikföretag, världsledande inom aktiva säkerhets- och säkerhetskontrollsystem, fokuserat på att leverera innovativa, förstklassiga produkter och lösningar till sina kunder. Veoneers syfte är att skapa förtroende för rörlighet.

Vår kund Veoneer söker nu en ekonomiassistent till deras verksamhet i Vårgårda. För att trivas i rollen så tror vi att du kan strukturera ditt arbete på ett organiserat och noggrant sätt, samt att du är en person med skinn på näsan. Vidare skall du gilla att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö, vilket ställer krav på att du har en god kommunikationsförmåga, då du kommer ha kontakt med både svenska och utländska kunder. Som ekonomiassistent på Veoneer kommer du ingå i ett härligt team, som alltid ställer upp och hjälper varandra. Det är gemenskapen som utgör kärnan i teamet!

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund, med ambition om att bli överrekryterad på sikt till kund.

Du erbjuds


* Ett varierat och händelserikt arbete i en internationell miljö
* Vara en del av Veoneer´s härliga team
* En hängiven konsultchef på Academic Work


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Övervaka kund kontouppgifter för uteblivna och försenade betalningar
- Göra analyser av betalningsmönster
- Ha kontakt med kunder via antingen mail, portaler, teams eller personligen
- Utföra relevanta interna kontroller för att säkerställa korrekthet
- Utföra kundfakturering enligt underlag
- Vara aktiv samt hålla i möten och förklara avvikelser
- Kontrollera transaktioner
- Följa etablerade rutiner för processer

VI SÖKER DIG SOM
- Som har examen inom redovisning, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Har goda kunskaper i Office Paketet, speciellt excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, då arbetet sker på dessa språk
- Meriterande är om du är insatt i affärssyetmet M3
- Meriterande är om du har controller erfarenhet
- Meriterande är om du har arbetat med utländska bolag

Som person är du


* Strukturerad
* Noggrann
* Serviceminded
* Har skinn på näsan


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Vårgårda


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024