OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning:
För kundsräkning söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med fokus mot den svenska verksamheten. Kunden har bolag runt om i norden och du kommer fokusera på ett av dom större och mest transaktionstunga verksamheterna. I din roll som ekonomiassistent kommer du sköta fakturering, kreditering, intercompany samt reseräkningar. Vid månadsbokslut kommer du stötta övriga kollegor samt stämma av balanskonton. Övrigt förekommande arbetsuppgifter innefattar kundkontakt, kontakt med inkassobolag, ansvarig för ekonomimejlen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Kundreskontr
• Fakturering
• Omfakturering
• Krediteringar
• Avstämning
• Reseräkningar
Vem är du?
Vi söker dig som har jobbar som ekonomiassistent inom kundreskontra i ca 1-3 år och som fördelaktige har erfarenhet från internationella bolag. Du är van att jobba med fakturering och känner dig trygg inom alla delar på kundreskontra. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från leverantörsreskontra. Du har god systemvana då kunden jobbar i en rad olika system men främst med Visma Business och Excel. För att lyckas i rollen är du en god teamplayer som hjälper dina kollegor och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann, strukturerad och ödmjuk. Vidare talar och skriver du obehindrat på svenska och engelska.
Du erbjuds:
En spännande tjänst hos en stor internationell koncern där du får möjligheten att jobba tillsammans med ett stort och hjälpsamt ekonomiteam. Kunden har sina lokaler i Kista och under rådande omständigheter sker arbetet delvis på distans. Uppdraget har omgående start, alt senast i mitten av februari och förväntas fortlöpa under 1 år. För rätt person kan det även finnas chans till förlängning och överrekrytering. Som konsult på Jurek kommer du erbjudas en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning och jobba ut hos vår kund.
Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail!
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Gabriel Spennare på gabriel.spennare@jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management, och vår grundinställning är enkel. Vi vill erbjuda våra kunder bästa möjliga rekrytering och bemanningstjänst. För det krävs det att våra konsulter och kandidater är de bästa möjliga på marknaden. Därför ställer vi höga krav på såväl konsulter som kandidater, men i gengäld erbjuder vi också bland Sveriges allra bästa möjligheter till roliga, utvecklande och lönsamma uppdrag och anställningar för alla inom vårt nätverk. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag.
Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, Fakturering, Redovisningsassistent, Junior accountant, Accounting clerk, Accounts payable
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52