Ekonomiassistent sökes till internationellt företag!

Ekonomiassistent sökes till internationellt företag!

Arbetsbeskrivning

Har du någon form av ekonomisk utbildning, samt har arbetat några år som ekonomiassistent med varierade arbetsuppgifter? I så fall kan du vara den viktiga personen som vi söker! Här väntar ett långt vikariat som kommer passa dig perfekt som trivs med att ta dig an ett stort ansvar inom flera olika områden. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig.
Om tjänsten
Vi på Perido letar efter en ekonomiassistent till vår kund, ett svenskt företag som arbetar globalt med producering och tillhandahållning av gånghjälpmedel, lyft-och förflyttningsprodukter, sjukvårdssängar, medicinsk utrustning och möbler för sjukvården. Kontoret är beläget i Marievik, ett stenkast från Liljeholmskajen.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent i det här uppdraget kommer du att självständigt ansvara för leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, kundfakturaöverlåtelse, kravhantering, löpande bokföring, löpande avstämning av bank och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter som kan dyka upp på en ekonomiavdelning. Dessutom ansvarar du för månatliga bokslutsavstämningar och omvärdering av bank och reskontra samt avstämning av ett antal andra balanskonton. Även att ta fram en likviditetsrapport och delta i veckomöten angående likviditetsplaneringen är en del av din roll.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå och som har några års erfarenhet av nämnda arbetsuppgifter och därmed snabbt kan bli självgående i uppdraget. Att du har goda kunskaper i Officepaketet är viktigt och har du erfarenhet av att jobba i affärssystemet Monitor är det ett plus. Vidare tror vi att du är ansvarsfull, strukturerad, noggrann och målinriktad och att du självständigt kan prioritera din tid samt har god samarbetsförmåga.
Låter det här som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå
Några års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och med erfarenhet av;
Självständig kontering av leverantörsfakturor, gärna i tillverkande bolag
Arbete med både inköpsorder mot lager och kontering av omkostnadsfakturor
Stort plus om ovannämnda arbetsuppgifter skett hos olika uppdragsgivare/arbetsgivare
Erfarenhet av arbete med kontoavstämningar i månadsbokslut
Goda kunskaper i Officepaketet
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av att arbeta i Monitor

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med augusti 2025. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delven@perido.se Ange alltid tjänstens referensnummer 34553 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 april 2024
  • Ansök senast: 17 maj 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024