Ekonomiassistent sökes till IT-bolag!

Ekonomiassistent sökes till IT-bolag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ekonomiassistent till ett växande IT-bolag. Vi söker dig som tidigare arbetat med kundreskontra, är noggrann och van att jobba i Excel. Tjänsten har start omgående eller senast i augusti. Efter tre månaders konsultuppdrag finns möjligheten att bli anställd direkt hos kund.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent kommer fokus i ditt arbete att vara att stötta arbetet med kundreskontra. Du kommer också att arbeta med att pricka och stämma av flertalet stora balanskonton med många transaktioner. Utöver detta ingår betalbokning av kundfakturor och påminnelsehantering. Vidare ingår också att hjälpa till med avstämning av utläggsredovisningen.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra. Som person tror vi att du är noggrann och har gott tålamod. Vidare är det fördelaktigt om har vana av att arbeta i Excel då mycket data hos bolaget behandlas där.

Om företaget
Här beskriver du företaget. Ofta har kunden en egen text de vill använda, i annat fall försöker du att beskriva kunden på ett säljande och korrekt sätt. Här kan du väva in kultur, förmåner, kontor/placering, värderingar, vilken position de har på marknaden mm.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg och Sundsvall och verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Oskar Windolf, oskar.windolf@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Liknande jobb


21 november 2024