Ekonomiassistent sökes till kund

Ekonomiassistent sökes till kund

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet som ekonomiassistent och trivs i en roll där du har helhetsansvar för kund- och leverantörsreskontra? Brinner du dessutom för träning och hälsa och vill inspirera andra till ett mer aktivt, friskare och gladare liv?

Då har vi den perfekta arbetsplatsen åt dig!




Om tjänsten
Vår uppskattade kund söker nu efter sin nya ekonomistjärna.

Här välkomnas du till en varm och härlig arbetsplats med högt i tak. Andra fördelar är 38,5 timmars arbetsvecka, fri träning på träningsanläggning som kund är kopplad till, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde efter överenskommelse, men vi ser gärna att du kan starta tjänsten hos kund så fort som möjligt.

Rollen som ekonomiassistent är bred där du självständigt kommer att ansvara för den löpande verksamheten med fokus på kund- och leverantörsreskontra. I rollen kommer du tillhöra ekonomiavdelningen bestående av en CFO samt en Redovisningsekonom.

Rollen är placerad på kundens huvudkontor i centrala Stockholm.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leverantörsreskontra
• In och utbetalningar
• Bankavstämningar för flertalet konton
• Kundreskontra i flera system
• Löpande uppföljning av efterbevakning av inkassoärenden
• Löpande redovisning och avstämningar löpande och i samband med månads- och årsbokslut.
• Löpande administration av bolagets tecknade kund- och leverantörsavtal
• Delaktig i förbättringsprojekt

Vem är du?
För att trivas och göra succé i rollen som ekonomiassistent hos vår kund tror vi att du har en god förståelse för reskontra samt att du har tidigare erfarenhet från en liknade roll.

Vidare ser vi att du trivs i en administrativ roll, är noggrann och kan ta dig an arbetsuppgifterna på ett självständigt sätt. Du är också resultatinriktad med ambition att alltid leverera god service med hög kvalitet.

Du är medveten om vikten av struktur och har ett öga för detaljer.

För att passa in i teamet och hos kund är det också viktigt att du är en person som är omtänksam, ödmjuk och har lätt för att samarbeta med andra.

Följande bakgrund ser vi som lämplig:

• Några års erfarenhet som ekonomiassistent eller inom liknade arbetsuppgifter
• Gymnasieexamen med ekonomisk inriktning eller likvärdigt
• Van att hantera stora datamängder
• God förståelse för reskontra
• Goda kunskaper i affärssystem, gärna Fortnox och fakturanhanteringssystemet Rillion One samt Excel

Låter det här som något som passar dig? Sök rollen! Vi tar emot ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2023
  • Ansök senast: 13 augusti 2023

Liknande jobb


21 november 2024