OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en djur/hästintresserad ekonomiassistent till en organisation som leder, organiserar och utvecklar hästsporten. Uppdraget startar omgående och förväntas fortlöpa till sommaren 2023 med chans till förlängning.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent till vår kund kommer du tillsammans med ett sammansvetsat team arbeta främst med organisationens kundreskontra. Förutom arbetet i den dagliga verksamheten kommer du även att driva förbättringar och affärsprocesser framåt. Utöver detta kommer dina arbetsuppgifter att innebära:
• Löpande bokföring
• In- och utbetalningar
• Fakturering
• Kravhantering, inkasso, bestridanden bland annat
• Löpande kundkontakt via telefon och e-post
• Ad-hoc
Vem är du?
Du är en social och utåtriktad person som trivs att arbeta både i team och enskilt. Du har en god problemlösningsförmåga och ett pedagogiskt förhållningssätt i handledning av kollegor och medarbetare. Du uppskattar att arbeta i en organisation där det kan ske snabba förändringar som kan kräva nya anpassningar och som person har du ett driv och en ambition att kontinuerligt utvecklas. Du har en stark analytisk och problemlösande förmåga och fallenhet att anpassa kommunikationen till olika behov när du koordinerar, samordnar och leder aktiviteter. Som person är du även initiativtagande och prestigelös och orädd samt gör det som behövs för att få jobbet gjort.
Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi och har arbetat som ekonomiassistent i minst 3-5 år med fördel inom kundreskontra samt har en förståelse för hela den ekonomiska processen. Du får gärna ha grundläggande kunskaper inom moms samt grundläggande förståelse för juridiken kring ekonomi exempelvis bestridanden, stämningar och konkurser. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare är du systemvan och har lätt för att lära dig nya, samt är en van användare av excel.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag i en spännande organisation, med start omgående där arbetet är till stor del förlagt på kundens kontor i Bromma. Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef,
Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52