OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.
Vi söker nu efter en kundorienterad person som vill utvecklas inom ekonomi och administration. Vår kund Lingauacom är en tolk- & översättningsbyrå. Här välkomnas du till ett innovativt och nytänkande företag som funnits i över 30 år och är marknadsledande inom sin nisch. På Linguacom jobbar du i ett öppet och inkluderande klimat - och här har man kul tillsammans!
Tjänsten och rollen
I rollen som ekonomiassistent kommer du ingå i ett team bestående av en ekonomichef och tre ekonomiassistenter. Tillsammans kommer ni ansvara för ekonomirelaterade uppgifter som bokföring, kontering och avstämningar men också ansvara för hantering av frågor från kunder och leverantörer.
Lingacom har sitt trevliga kontor i Finntorp, Nacka (ca 8 min från Slussen med buss). Här sitter totalt 26 personer med allt från marknad, ekonomi till just tolkning och översättning.
Rollen som ekonomiassistent är bred och innefattar bland annat uppgifter som:
- Enklare ekonomiadministration i VISMA och affärssystem.
- Prissättning av tolkuppdrag
- Hantering av frågor från kunder och leverantörer
- Ansvar för den gemensamma supportmejlen
- Hantering av fakturor och fakturamatchning
Kvalifikationer
För att passa och göra succé i rollen som Ekonomiassistent ser vi att du har följande bakgrund:
- God administrativ förmåga
- Erfarenhet inom administration, kundservice eller ekonomi
- God datavana och goda kunskaper i Officepaketet särskilt Excel
- Behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av CRM-system
- Universitetsutbildning
Vem är du?
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är ansvarsfull, snabblärd och fokuserad i ditt arbete. Du är positiv, lösningsorienterad och serviceinriktad. Vidare ser vi gärna du är en person som tar egna initiativ och har en förmåga att kavla upp ärmarna och arbeta i ett högt tempo.
Arbetstid/Varaktighet
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid hos Lingaucom
Arbetstider: 8:00 – 17:00
Start: Omgående
Intresse för tjänsten? Tveka inte att skicka in din ansökan. Vi gör urval och intervjuer löpande. Välkommen med din ansökan!
Om Lingaucom
Linguacom är ett av de främsta språkföretagen som förmedlar tolk- och översättningstjänster till myndigheter, kommuner och privata företag runt om i Sverige. Lingaucom är idag 26 anställda vilka sitter på huvudkontoret i Nacka. Med 30 års samlad erfarenhet är de marknadsledande inom sin nisch och besitter ett nätverk med runt 3500 professionella tolkar och översättare.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.