Ekonomiassistent sökes till Malmö

Ekonomiassistent sökes till Malmö

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vill du arbeta som administratör i en händelserik miljö? Just nu söker vi en administratör till vår kunds centrala Ekonomiserviceenhet då en av deras anställda går vidare och de söker en ersättare. I den här rollen ingår du i ett team där samtliga arbetar med att ge service till intern personal.

Som administratör på Ekonomiservicenheten arbetar du med arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra:
• Matcha arbetsorder med leverantörsfaktura
• Manuell utskrift och utskick av kundfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Avtalsfakturering
• Kontinuerlig uppföljning av Cash Flow
• Framtagning av statistik och annan ekonomisk rapportering
• Mail- och telefonsupport intern/extern kund
• Utreda fakturafrågor via ärendehanteringssystem
• Inregistrering av inkomna debiterings-/krediteringsunderlag
• Avstämning av kassarapporter inom Catering verksamheten
• Avstämning av inregistrerade underlag
• Krav och Inkasso
• Utreda returnerade fakturor
• Stöd och support till interna och externa kunder gällande företagets processer

Du kommer även att arbeta med sedvanliga administrativa uppgifter som t ex mail- och telefonsupportsupport till övriga kollegor och externa kunder. Utöver detta ingår att säkerställa att avdelningen har och använder sig av effektiva administrativa processer, som säkrar en optimal resursanvändning och en hög servicenivå för den interna och externa kunden.

Vår kund arbetar inom service- och tjänstesektorn där medarbetarna och kunderna är i centrum. Du erbjuds en värderingstyrd verksamhet som kännetecknas av flexibilitet och ansvarstagande i en stor internationell koncern.

Då detta uppdrag kommer att starta i september kommer vi att börja hålla intervjuer i augusti. Detta är en rekrytering vilket innebär att du blir direkt anställd av vår kund om du får tjänsten. Det är en heltidstjänst där du kommer arbeta kl:07.30 - 16.00 måndag till fredag.

Om företaget
Du får mer information vid en eventuell intervju.

Din profil
För att passa för tjänsten krävs det att du:
* Har en gymnasieutbildning inom ekonomi eller motsvarande
* Har 2 års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter samt kund- och/eller leverantörsreskontra
* Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
* Talar och skriver svenska flytande samt skriver obehindrat på engelska då delar av företagets processer utförs av en samarbetspartner placerade i Indien

Det anses meriterande om du har arbetat i någon av dessa system: Coupa, Oracle eller Basware.

Som person har du hög servicekänsla, du är noggrann och stresstålig. Du är drivande och tar egna initiativ och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du har god samarbetsförmåga och du tänker och agerar affärsmässigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Anna Magnusson på telefon 076- 869 30 48 eller anna@2complete.se.

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.

Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.

2Complete Group samt alla dess dotterbolag är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit det sedan 2011.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2021
  • Ansök senast: 31 augusti 2021

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


21 november 2024