OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en analytisk och noggrann person som brinner för redovisning? Då kan det vara dig vi söker till Mercell i Linköping! Ansök redan idag då vi arbetar med löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Mercell är ett branschledande programvaruföretag som grundades 1999 med målet att förnya upphandlingar och öppna affärsmöjligheter. Mercell gör det enkelt att köpa i stor skala, gör strategisk upphandling enkel och övervakar anbudsmarknaden för företag så att de kan öka sina marknadsandelar. Företaget stöder en mångsidig kundbas med 30 000+ inköpare och leverantörer inom lika geografiska områden, branscher och storlekar. Kulturen bygger på Mercells anda av kontinuerlig tillväxt, nyfikenhet, förtroende och mod. Du kommer att arbeta i en dynamisk internationell miljö med ambitiösa och hängivna kollegor som brinner för det de gör, får stöd för att vara sig själva och som tillsammans skapar verkligt värde för samhället. Mercell befinner sig i en mycket spännande period där du kommer spela en viktig roll för att möjliggöra företagets framtida utveckling.
I rollen som ekonomiassistent söker vi dig som har ett öga för detaljer och passion för siffror. Du kommer ansvara för företagets kundreskontra och dagligen ansvara för fakturering. Du kommer tillhöra ett dynamiskt redovisningsteam med sju erfarna och kompetenta kollegor. Rollen förutsätter att du har tidigare kunskap om fakturering för att snabbt komma in i arbetsuppgifterna, men en introduktion om företagets system kommer att ges där du får skugga befintliga medarbetare.
Du erbjuds
- Möjlighet att bygga karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer
- Att bli en del av ett familjär grupp som har kul tillsammans
- Möjlighet att sitta i ett fint och lokalt kontor i Linköping
- Ett flexibelt arbetsschema där du kan arbeta hemifrån när du önskar
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för den dagliga faktureringen, från att order är skapad till att fakturan distribueras med korrekt moms och information
* Bokföra och periodisera fakturan
* Bevaka obetalda fakturor och skicka påminnelser
* Arbeta nära våra kunder och säkerställa att fakturan distribueras på bästa sätt
* Stötta vid månadsrapportering av kundreskontran
* Vara behjälplig vid tillfälliga projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har en bakgrund inom ekonomi och redovisning
- Van användare av IT-system och ERP-system
- Har erfarenhet av kundfakturering och betalningspåminnelser
- Har goda kunskaper i svenska samt engelska i både tal och skrift då du kommunicerar via båda dagligen
Det är meriterande om du har
- Talar något av de övriga skandinaviska språken
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231