OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jurek söker en ekonomiassistent för Kammarkollegiets räkning för ett konsultuppdrag på sex månader. Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och är stresstålig, flexibel och har ett systematiskt arbetssätt? Uppdraget förväntas påbörjas så snart som möjligt, är du tillgänglig omgående, läs då vidare!
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Detta konsultuppdrag är placerat på Kammarkollegiets Kapitalförvaltning på enheten för redovisning som idag har fem medarbetare som ansvarar för löpande redovisning för ca 300 stiftelser/fonder. Under en period framöver i samband med bokslut behöver enheten förstärkas med en ekonomiassistent.
Uppdraget innebär att kontrollera och registrera utbetalningar i form av rekvisitioner och leverantörsbetalningar, registrera nya leverantörer, kontroll av attestbehörigheter, konteringar i huvudbok, bank- och betalningsavstämningar, arbetsuppgifter kopplade till årsbokslut som tex kvalitetsgranskning av årsredovisningar samt övriga förekommande uppgifter inom redovisningsenheten. Uppdraget innebär en del extern kundkontakt och även internt med en självklarhet att leverera bra och korrekt service.
Vem är du?
Vi söker dig som kan arbeta i team och självständigt, har ett systematiskt arbetssätt och är noggrann, flexibel och kan hantera stora flöden av arbetsuppgifter. Du ska vara stresstålig och kunna hålla deadlines samt inte vara främmande för att utföra rutinarbete och manuella "icke digitaliserade" arbetsuppgifter.
Utöver det behöver du uppfylla följande för att vara kvalificerad för detta konsultuppdrag:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start omgående i sex månader på heltid (100%). Det finns möjlighet till förlängning på ytterligare sex månader. Arbetsplatsen är i Kammarkollegiets aktivitetsbaserade lokaler på Slottsbacken 6, i Stockholm. Det finns viss möjlighet till distansarbete.
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52