Ekonomiassistent sökes till Myndighet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

OBS! Kort ansökningsdatum, vänta inte med att skicka in din ansökan!

Ekonomiassistent till Statlig myndighet
Nu söker vi en Ekonomiassistent för ett uppdrag på en Statlig myndighet i Stockholm. Uppdraget förväntas starta den snarast möjligt och kommer att på gå till och med den 2020/10/31, med möjlighet till förlängning.
Vi söker dig som är självgående, självständig och serviceinriktad samt att du är flexibel och kunna utföra arbetet där behovet uppstår. För att vara aktuell behöver du kunna vara tillgänglig över sommaren. Som ekonomiassistent bör du kunna arbeta med repetitiva och ensidiga arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter:
Som Ekonomiassistent kan dina arbetsuppgifter bestå av:
• Avstämning och korrigering av utbetalningar. 
• Leverantörsfakturahantering, stöd till verksamheten (Visma Proceedo).
• Utbetalningar (framtagande av utbetalningsförslag samt kontroller i NYPS, myndighetens ärendehanteringssystem för utbetalningar).
• Löpande svara på frågor från verksamheten (Ärendehanteringssystem Easit).
• Inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar.
• Löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso då grundredovisning sker hos Statens Service Center).
• Tidsredovisning i Agresso (stöd till tidredovisningsansvarig).
• Systemadministration - Agresso (eventuella korrigeringar till följd av ändrad utbetalningsinformation från utbetalningsförslag, upplägg av behörigheter).
• Ta fram underlag i samband med utlämnande förfrågningar.
Andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som minst har:
 Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.
 Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi.
 Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
 Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Agresso, Raindance m.fl.)
 Erfarenhet av liknande arbete hos statlig myndighet.
 Intresse och god förståelse för statlig redovisning. 
Meriterande: 
Meriterande om du har kännedom kring: 
• Visma Proceedo (leverantörsfakturahanteringssystem)
• Ärendehanteringssystemet Nyps (myndighetens verktyg som även finns inom regioner och landsting i Sverige)
• Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World (Agresso)
• Arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso
Anställningsform:
Visstidsanställning.
Sysselsättningsgrad:
50%
Övrig information:
Urvalsarbetet kommer att ske löpande varför vi rekommenderar att du gör din ansökan snarast möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


21 november 2024