Ekonomiassistent sökes till myndighet i Sundsvall!

Ekonomiassistent sökes till myndighet i Sundsvall!

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom ekonomi och arbetslivserfarenhet inom området? Är du en noggrann, strukturerad och drivande person? Om du vill ta dig an ett uppdrag på spännande myndighet, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en ekonomiassistent för vår kunds räkning, en statlig myndighet i Sundsvall. Myndigheten hanterar registreringen av nya företag och registerändringar för befintliga företag.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av två delar. Den ena delen inkluderar samordning och hantering av inköp/avrop. Den andra delen innebär hantering av leverantörsfakturor. Övriga arbetsuppgifter inkluderar bland annat diverse redovisningsrelaterade uppgifter som avstämningar och omföringar. Du och ditt arbetar i verktyg som Agresso, Proceedo, EMS och Excel.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent tror vi att du är en noggrann och strukturerad person. Du är en lyhörd och drivande person som gärna tar egna initiativ. Vi tror att du har förmågan att arbeta självständigt, samtidigt som du gärna samarbetar med dina kollegor. Vi tror även att du är kommunikativ och prestigelös.
Låter detta som en rolig utmaning?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance med flera)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2022-08-31 med chans till förlängning. Tillträde 2022-02-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32847 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 22 januari 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024