OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du något års erfarenhet av yrket som ekonomiassistent? Är du en strukturerad och ambitiös person som letar efter en utvecklande roll där ditt intresse för ekonomi får komma till största användning? Vill du jobba för en välkänd myndighet i en stöttande ekonomiroll med omväxlande arbetsuppgifter? Då kanske det är dig vi letar efter!
Beskrivning
Perido söker en ekonomiassistent till vår kund, en viktig myndighet som arbetar med administration och utveckling inom Sveriges rättsväsendet. I nyrenoverade lokaler i centrala Jönköping kommer du att arbeta tillsammans med trevliga och engagerade kollegor i en trivsam miljö.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra enheten för ekonomiadministrationen och ha arbetsuppgifter inom:
Löpande ekonomisk redovisning
Kontering och bokföring av transaktioner samt avstämningar av huvudboken
Fakturahantering
Manuella utbetalningar
Administrera konkursavgifter
Support i ekonomiadministrativa frågor
Övriga administrativa ekonomiuppgifter
För den här rollen krävs det att du har något års erfarenhet av ekonomiadministration. Som person tror vi att du är mycket driven och tar ett stort ansvar för att dina arbetsuppgifter blir korrekt utförda. Du har förmågan att prioritera och tvekar inte på att ta tag i det som behövs göras. Då mycket arbete kretsar kring siffror tror vi att du är noggrann och strukturerad. Vidare tror vi att du trivs med att ge en god service och att du är duktig på att kommunicera.
För den här rollen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Är det just dig som vi letar efter? Du är varmt välkommen med din ansökan och varför inte redan idag?
Vi tror att du har:
Gymnasieutbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Agresso, Raindance, m.fl.)
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 31 augusti med chans till förlängning på totalt 1 år. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vi är ett av de största konsultföretagen för tjänstemän i Sverige, och det skapar möjligheter. Möjligheter för dig att arbeta i engagerande roller, på såväl stora välkända bolag som mindre mer familjära företag och samhällsnyttiga offentliga verksamheter, inom en mängd spännande branscher! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter – något som syns i hög konsultnöjdhet genom interna undersökningar år efter år. När vi anställer dig som konsult ser vi på dig långsiktigt, oavsett om uppdraget du anställs för just idag är kortsiktigt. Vi tror på våra anställda och kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. För oss är det även en självklarhet med kollektivavtal och hälsofrämjande aktiviteter. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer.
Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31562 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se