OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiassistent med erfarenhet av brett ekonomiarbete? Gillar du att hjälpa människor, är pedagogisk och trivs med att förklara ekonomiprocesser och svara på frågor? Om du även är en lagspelare som alltid vill lära dig mer och utvecklas – då behöver vi dig här hos oss på vår ekonomiavdelning!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu dig som vill ta dig an rollen som ekonomiassistent hos oss internt. Det är ett vikariat på 9 månader p.g.a. föräldraledighet. Du blir en del av ett sammansvetsat team, där vi lovar att du inte kommer att ha tråkigt en enda minut. Perido har fler än 1000 konsulter ute på uppdrag just nu, inom hela tjänstemannasektorn. Vi sitter i glashuset vid Slussen på Katarinavägen i Stockholm, med stans bästa utsikt. Närhet till både kollektivtrafik och lunchställen!
Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med ditt team har ni ansvar för hela det ekonomiska flödet från fakturering, kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring till bokslut, skatter, moms och löner för samtliga anställda och konsulter. Vi har många kunder och konsultlösningar med unikt utformade avtal som du kommer att få sätta dig in i. Som ekonomiassistent hos oss på Perido ingår du i en av verksamhetens mest centrala servicefunktioner som förväntas leverera service i världsklass.
Sammanfattningsvis innefattar dina arbetsuppgifter följande:
Leverantörsreskontra
Assistera löneadministratör med att utfärda arbetsgivarintyg vid behov
Bokslut, skatter och moms
Fakturera
Hantera och bokföra kostnadsersättningar
Dina egenskaper
För att lyckas och trivas i rollen, tror vi att du är en tydligt grupporienterad person med en särpräglad ödmjukhet, stort tålamod och pedagogisk förmåga. Du kan snabbt skifta fokus från att utreda en diff i bokföringen, till att förklara för en kollega hur denne fyller i sin kostnadsersättning på rätt sätt eller ta emot ett samtal från en kund som har frågor kring en mottagen faktura. Vi tror du ser en fördel i att få en stor förståelse för verksamheten och se vad som driver den framåt, såväl som att vara med och utveckla rutiner, processer och arbetssätt.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst en gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
Erfarenhet av brett ekonomiarbete
Goda kunskaper i MS Office
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
Omfattning och tillträde
Heltid, vikariat i cirka 9 månader. Tillträde så snart som möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida direkt via annonsen. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Teodor Nellvik, du kan nå honom via teodor.nellvik@perido.se och 072-301 40 33.
Om du har några övriga frågor är du även varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33581 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 1000 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.