Ekonomiassistent sökes till snabbt växande IT-tjänsteföretag!

Ekonomiassistent sökes till snabbt växande IT-tjänsteföretag!

Arbetsbeskrivning

Har du goda kunskaper inom ekonomiområdet? Är du en social person som gärna arbetar i nära samarbete med kollegor? Om du även är intresserad av att utvecklas inom ett spännande företag, läs då gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en ekonomiassistent till vår kund, ett snabbt växande IT-tjänsteföretag med bas strax väster om centrala Stockholm. Företagets mål är att stötta sina kunders IT-behov och affärsverksamhet på ett effektivt sätt genom att använda modern teknologi. Denna position erbjuder en central roll i ett snabbväxande IT-företag med en stark inriktning på framtidens teknologi.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i nära samarbete med företagets ekonomiansvarige. Rollen är av stor betydelse för företagets ekonomiska stabilitet och effektiva ekonomihantering. Du kommer att ha övergripande ansvar för samtliga avtal för kund, leverantör och externa parter, samt att samtliga avtal är korrekt formulerade. Mer specifikt inkluderar dina ansvarsområden följande:
Kontering av leverantörsfakturor, fakturering och löpande bokföring
Säkerställa att företagets ekonomi är korrekt och att ni följer alla lagliga och interna riktlinjer
Hantera dagliga ekonomiska transaktioner och assistera i bokföringsuppgifter
Assistera ekonomiansvarig i att förbereda och analysera ekonomiska rapporter och budgetar

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är noggrann, strukturerad och har goda färdigheter inom ekonomi och administration. Du är kommunikativ och samarbetar bra både i team och gentemot andra avdelningar, samtidigt som du tar eget ansvar. Du bör också vara proaktiv, initiativtagande och visa en förmåga att lära och anpassa dig till förändringar. Vidare ser vi att du är trygg i din kompetens och vill vara med och säkerställa företagets ekonomiska välmående och stabilitet.
Här erbjuds du möjligheten att utvecklas i en snabbt växande organisation. Rollen som ekonomiassistent är ett utmärkt steg för den som vill bygga en framgångsrik karriär inom ekonomihantering. Företaget erbjuder pensionsförmåner och friskvårdsbidrag.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Övergripande ekonomisk kunskap och förståelse
Grundläggande kunskaper inom bokföring och ekonomisk administration
Goda datorkunskaper
Goda kunskaper i MS Office
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift, såväl svenska som engelska

Meriterande:
Intresse för teknik och kunskaper inom Microsoft Dynamics

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl anna.hommerberg@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34214 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


20 december 2024