OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om SOLOM
SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom vård och omsorg. Vi har ett brett utbud av tjänster och arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vi är inte vinstdrivande utan hos oss används allt överskott för att utveckla och förbättra verksamheten. Vår strävan är att göra våra kunder mer än nöjda - en utmaning som kräver engagerade och professionella medarbetare. Läs mer om oss på www.solom.se
.
Till vår ekonomiavdelning söker vi nu en ny kollega, som tillsammans med oss fyra andra i teamet, vill arbeta med löpande ekonomiadministration, utveckla rutiner och arbeta med leverantörsavtalsfrågor.
Vi sitter tillsammans med SOLOMs övriga stabsfunktioner och ledning i moderna lokaler, granne med Sollentuna centrum (=bra kommunikation).
Din roll som ekonomiassistent hos oss innebär att du tillsammans med kollega har arbetsuppgifter inom bla :
* Leverantörsreskontra (kontering, attestflöde, påminnelsehantering, betalningar)
* Dagbokföring
* Övriga utbetalningar
* Inköps/avtalsfrågor
* Kundreskontra (fakturering, påminnelse, betalningar)
* Administration kring inköpskort
* Bistå med stöd, diverse rapporter och kunskap i ekonomiadministrativa frågor gentemot chefer och andra medarbetare
I tjänsten ingår även utveckling av processer och rutiner.
Din profil
Vi tror att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du gillar att utveckla och att leverera bra service. Du är flexibel och gillar att jobba i team.
Du kommer att ha mycket kontakt med kollegor såväl i verksamheterna, som med verksamhetscheferna och med kollegorna i övriga stabsfunktioner. Därför tror vi att du tycker om att stödja andra, tycker om att dela med av din kunskap och är service-minded.
Du gillar system.
Meriterande är erfarenhet inom Visma Window (fd Aditro) och goda excelkunskaper. Meriterande är också erfarenhet av leverantörsavtalshantering/iköpsprocesser.
Vi ser gärna att du är gymnasieekonom eller har likvärdig förvärvad erfarenhet.
Vi ser gärna att du har åtminstone 2-4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll som ekonomiassistent.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
AB SOLOM erbjuder en arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, närvarande ledare samt utvecklingsmöjligheter för alla. Vi erbjuder förmåner som friskvårdsbidrag, Ticket Rikskortet (subventionerad lunch) och tillgång till motionspass och gym.
Villkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning kan komma att tillämpas)
Omfattning: 75-100 %
Arbetstid: Kontorstider (8-17 med möjlighet till flex)
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.
Intresserad?
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast 2019-03-08
Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att kontakta Christina Carlsson, ekonomichef, 073-5104880, christina.carlsson@solom.se .
Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Affärsområdeschef Magnus Stenmark
08-579 219 77
Verksamhetschef Anne-Louise Vintberger
08-579 219 53
Arbetsledare Berit Breslin
08-579 219 59
Arbetsledare Johanna Paananen
08-579 219 56
Verksamhetschef Maria Olofsson
08-579 222 59
Verksamhetschef Petra Karlsson
08-579 219 77
Verksamhetschef Mona Björk
08-579 220 51
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52
Verksamhetschef Lena Larnesjö
08-5792 24 53
Verksamhetschef Maria Jeppsson
08-579 210 52