OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent sökes till S:t Eriks Shared Service Center i Staffanstorp
Har du erfarenhet av att arbeta med ekonomi och ett sinne för siffror, detaljer samt kvalitet? Trivs du med att arbeta strukturerat och noggrant? Vill du arbeta i en utvecklande miljö på ett spännande bolag? Då ska du söka denna tjänst idag!
ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Du kommer avlasta ordinarie personal med varierande arbetsuppgifter och successivt ta över dessa som avser S:t Eriks och dess dotterbolag. Arbetsuppgifterna kan exempelvis innebära hantering av leverantörsfakturor, bokningar, avstämningar, kontroller, granskningar och förberedelser.
Du kommer främst att utföra arbetsuppgifter som:
Kund- och leverantörsreskontra, med huvudfokus på det sistnämnda.
Löpande bokföring
Avstämningar
Delta i förberedande bokslutsarbete
Övriga administrativa uppgifter
PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som Ekonomiassistent ser vi att du har ett gediget intresse för ekonomiområdet. Därtill har du en fallenhet för siffror samt ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Som person är du en initiativtagande lagspelare som har en förmåga att samarbeta i en föränderlig miljö samt att du uppskattar en god gemenskap internt. Vidare har du en god kommunikationsförmåga, är kvalitetsmedveten och har en prestigelöshet som driver dig framåt.
Viktigt för tjänsten:
Minst två års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, betalningsförslag och löpande bokföring.
Utbildad gymnasieekonom eller motsvarande.
Van användare av affärssystem, med fördel Jeeves.
Meriterande med erfarenhet av moms, bokslutsarbete och avstämningar.
Goda kunskaper i svenska och engelska.
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som Ekonomiassistent är en rekrytering med start omgående där du blir anställd direkt hos S:t Eriks i Staffanstorp. Du ingår i Shared Service Center på S:t Eriks kontor i Staffanstorp. Arbetstiderna är främst måndag-fredag 08.00-17.00 och förmåner ingår i tjänsten.
ÖVRIGT
Sök tjänsten genom att klicka på ”sök denna tjänst” längst upp på den här sidan. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Dina frågor angående rekryteringsprocessen svarar Amanda Ring på via 0738-617273 eller amanda.ring@eterni.se.
Varmt välkommen med din ansökan!