Ekonomiassistent sökes till Teenage Engineering!

Ekonomiassistent sökes till Teenage Engineering!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att jobba som ekonomiassistent samt har arbetat med kund- och leverantörsreskontra? I så fall kan du vara den personen som vi söker! Här väntar en viktig tjänst under sommaren där du kommer ges stort ansvar för att ekonomiarbetet flyter på. Läs gärna vidare för att se om detta kan vara något för dig!
Om tjänsten
På Perido söker vi nu en skicklig och ansvarstagande ekonomiassistent till vår kund Teenage Engineering, ett hyllat företag som tillverkar elektroniska produkter inom ljud och musik. Kontoret är beläget vid Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att självständigt ansvara för att det dagliga arbetet utförs på ett korrekt sätt när ordinarie medarbetare är lediga. I din roll som ekonomiassistent kommer du få:
Registrera, bokföra och betala leverantörsfakturor
Hantera utlägg
Skapa och skicka kundfakturor i affärssystem
Skapa kundfakturor i det amerikanska dotterbolaget
Bokföra in och utbetalningar i bank
Andra förekommande arbetsuppgifter som kan dyka upp på en ekonomiavdelning

Du kommer alltså att självständigt ansvara för arbetsuppgifterna men de första tre veckorna få en gedigen introduktion. Tid för att komma in i rollen kommer därmed att finnas.
Dina egenskaper
Vi tror att du är en positiv och serviceinriktad person som har ett genuint intresse för ekonomiadministration och som trivs med att ta ansvar. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbete och har en förmåga att självständigt prioritera och driva ditt arbete framåt vilket verkligen är det som blir extra viktigt för just det här uppdraget. Vidare sköter du arbetsuppgifterna med stort initiativtagande, struktur och noggrannhet.
Låter det här som en spännande utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Tidigare arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet av arbete i Fortnox

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag fram till 2023-08-04. Start 2023-06-12.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se. Ange tjänsten referensnummer 33049 i ämnesraden. Du kan även kontakta ansvarig rekryterare på fredrika.lundmark@perido.se
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 22 april 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024