Ekonomiassistent sökes till uppdrag i Örebro!

Ekonomiassistent sökes till uppdrag i Örebro!

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker just nu en noggrann och gladlynt ekonomiassistent till deras kompetenta team i Örebro! Har du tidigare erfarenhet av fakturering och bokföring är detta jobbet för dig!

Just nu är det högt tryck på jobbansökningar och denna tjänst kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att visa oss vem du är! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att hålla pågå i 6 månader.


Om tjänsten
I denna roll kommer du som ekonomiassistent tillsammans med ett sammansvetsat team ansvara för både kund- och leverantörskontra, samt löpande bokföring för olika enheter anslutna till företaget. Detta innebär ett huvudansvar över flertalet olika anslutna enheter till företaget. Detta är en möjlighet för dig som tidigare jobbat minst ett år med liknande arbetsuppgifter att få utvecklas tillsammans med glada, erfarna och positiva kollegor!

Mer specifikt kommer dina arbetsuppgifter innehålla:
- Fakturering i Hogia, kontroll av fakturor i Palette
- Åtgärda felaktigheter i fakturor
- Hantera inbetalningar
- Påminnelse- och inkassohantering
- Kontinuerligt avstämma resekontror
- Diverse löpande bokföring samt avstämningar av likvidkonton och reskontror
- Bistå som stöd till ekonomer gällande bokslut och rapporteringar


Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig med akademisk utbildning inom ekonomi, och har tidigare arbetat med både kund- och leverantörsresekontra samt en del bokföring i minst ett år. Har du inte en utbildning inom området, har du erfarit liknande erfarenheter genom tidigare yrkesroller. Du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Har du till och med arbetat med Hogia och Palette sedan innan, slänger vi gärna ett extra öga på dig!

Som person är du en analytisk och driven person som har ett genuint intresse för siffror och att nå rätt resultat i tid. Du har en positiv inställning och sprider glädje omkring dig! Andra beskriver dig som ansvarstagande, och du är van vid att arbeta självständigt men har en god samarbetsförmåga. Med ditt noggranna och strukturerade sätt prioriterar du dina arbetsuppgifter för att nå uppsatta deadlines och mål.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 25 mars 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024