Ekonomiassistent sökes till uppdrag i Västberga

Ekonomiassistent sökes till uppdrag i Västberga

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i samband med att personen som har tjänsten idag har fått en möjlighet att gå vidare internt. Vi söker nu därför dig som tidigare jobbat med fakturering och avstämning av lager och som är intresserad av att ta nästa steg i karriären!

Uppdraget är på heltid med start så snart som möjligt. Uppdraget förväntas pågå i 6 månader med chans till förlängning eller anställning direkt hos kunden.

Du kommer att tillhöra en avdelning på sex personer varav de flesta reser mycket i arbetet. Två av dina kollegor plus du som konsult är stationerade på kontoret i Västberga.

Uppdraget

I uppdraget som Ekonomiassistent kommer du huvudsakligen att arbeta med kundfakturering och ha daglig kundkontakt via telefon och e-mail. Du kommer även att arbeta med kundfordringar och orderadministration.

Därtill kommer du vid varje månadsskifte att arbeta med lageravstämningar. Kundens fakturering bygger på det som lämnar lagret och företaget har många artiklar varför avstämningen är relativt omfattande.

Utöver detta kommer du även att få möjlighet att arbeta med utbildningskoordinering.

Detta uppdrag ger dig som konsult möjligheten att utveckla och bredda din kunskap inom lageravstämningar och bli en fena på området!

De system som används inom bolaget i dagsläget är Agresso, Topdesk och Trello mfl. Vi tror att du som söker till detta uppdrag tycker att det är roligt och har lätt för att sätta dig in i nya system.



Din profil

Du har förmodligen någon form av utbildning inom ekonomi samt minst 2 års erfarenhet av att arbeta med fakturering och lageravstämningar.

Du är duktig i Excel och har arbetat i Agresso tidigare och har lätt för att sätta dig in i olika system.

För att du ska lyckas och trivas i denna roll tror vi att du som person är noggrann samtidigt som du har en vana av att arbeta med flera parallella uppgifter. Du är flexibel och månar om helheten.

Därtill har du en professionell och service minded attityd och en god samarbetsförmåga. Du förstår vikten av stakeholder management såväl internt som externt i och med att du dagligen har många olika kontakter.

Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska.

Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.


Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I och med att uppdragets start är så snart som möjligt kan vi komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag! Sista ansökningsdatum är den 13/3 2020.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Åkerlind Nisser på telefonnummer: +46 8 736 28 88 eller e-post: cecilia.nisser@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Experis Finance

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, skatt och risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 13 mars 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024