Ekonomiassistent sökes till uppdrag på myndighet

Ekonomiassistent sökes till uppdrag på myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du minst tre års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att ta dig an ett nytt spännande uppdrag? Ett viktigt uppdrag, fyllt med ansvar, väntar på dig! Läs vidare för att ta reda på mer!
Om tjänsten
Perido söker en erfarenhet ekonomiassistent till vår kund; en välkänd myndighet som ansvarar för ett viktigt samhällsuppdrag. Tjänsten är placerad i Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer du att på det här uppdraget arbeta med följande arbetsuppgifter:
Granskningar och korrigeringar i leverantörsfaktura och inköpssystem (Proceedo)
Hantera löpande ekonomifrågor mot Statens Servicecenter
Arbeta med bokslut och periodstängningar med fokus på leverantörsfakturor
Arbeta med leverantörsrestkontra
Svara på interna frågor kopplade till leverantörsfakturor
Löpande ombokningar i Agresso
Administration av ekonomienhetens ärendehanteringssystem (funktionsbrevlåda)
Inventeringsstöd – administration
Övrig löpande ekonomiadministration

Dina egenskaper
För att lyckas i uppdraget ser vi att du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt samt ha en förmåga att självständigt driva myndighetens arbete framåt. Du är noggrann, strukturerad och tar dig an arbetsuppgifterna med hög ansvarskänsla. Ditt strukturerade och analytiska arbetssätt kommer att komma väl till användning här och hjälpa dig under de mest hektiska perioderna. Vidare tror vi att din sociala och flexibla förmåga samt öppna kommunikation kommer att bidra till att du känner dig hemma på denna myndighet!
Låter detta som en rolig och lärorik utmaning? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst 5 års arbetslivsarbetserfarenhet som ekonomiassistent.
Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra på en större organisation (minst 100 anställda)
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Självständigt arbete med leverantörsfakturahantering

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid, till och med 2023-01-31 med chans till förlängning. Start 2022-10-01.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se Ange tjänstens referensnummer 33380 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024