Ekonomiassistent sökes till välkänt företag i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett mycket trevligt företag i Stockholm.

Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med start omgående, och för rätt person finns goda möjligheter till anställning hos kund längre fram. Vill du bli en del av ett varmt, kompetent och trevligt team där du dessutom får chansen växa och utvecklas i din roll tar jag med glädje emot din ansökan!


Dina arbetsuppgifter
I din roll som ekonomiassistent kommer du ha fokus på kundreskontra, inbetalningar, bankavstämningar men också vara behjälplig vid ekonomirelaterade frågor som kan komma in från kunderna.

Löpande arbetsuppgifter:
- Löpande posthantering
- Återskick av felaktiga leverantörer till lokala organisationerna, ev. samtal med leverantörer (rättelser/förtydliganden)
- Dröjsmåls/inkassoärenden (sena leverantörsbetalningar och utredning av dessa, kontakt m leverantörer m.m.)
- Ärendehantering (t ex bulkärenden – frågor om betalningar m.m.)


Om företaget
Vår kund är ett spännande företag inom mediamarknaden. Idag är dem 2000 anställda i Sverige och växer hela tiden. Vår kund satsar på sin personal genom bra förmåner och möjlighet att klättra i karriärstegen.

Din profil
För att passa in i rollen som ekonomiassistent hos vår kund ser vi att du är serviceinriktad, flexibel och glad. Du ska självklart trivas i en administrativ roll, vara strukturerad och uppskatta det enkla. Det absolut viktigaste är att du är lyhörd, lättlärd och ansvarstagande.

Skallkrav:
- Ekonomisk utbildning (Gymnasienivå)
- 1–2 års yrkeserfarenhet av reskontraarbete (Leverantör)
- Engelska och Svenska i tal och skrift

Meriterande:
- Systemerfarenhet av Agresso och Palette (Ej krav)
- Nordiska språk meriterande tex danska, norska och finska


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor
Start: Omgående
Placering: Stockholm
Arbestider:8–17
Omfattning: Konsultuppdrag med möjlighet till tillsvidareanställning.

Urval sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 augusti 2018

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


25 oktober 2024

25 oktober 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

25 oktober 2024