OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Vårgårda söker vi nu en ekonomiassistent till gruppen för kundreskontra. Du blir anställd av Jefferson Wells, uthyrd till kunden som är ett större företag i tillverkningsbranschen. Uppdraget är på heltid, startar enligt överenskommelse och håller på i minst 6 månader med mycket stora möjligheter till anställning hos kund.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Tjänsten innebär att du arbetar i ett team som hanterar den dagliga driften inom kundreskontra. I rollen är det viktigt att man förstår processen och kan komma in i arbetsuppgifterna smidigt.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Utföra och boka Leverantörsbetalningar
- Bokning av Kundinbetalningar
- Bokning och Avstämning av bank
- Manuell fakturering
- Påminnelsehantering
För att uppdraget skall passa dig så ser vi att du har erfarenhet från kundreskontra och/eller leverantörsreskontra och att du känner dig trygg i rollen som ekonomiassistent. Då uppdraget är på längre sikt och konsulttjänsten kan övergå i en anställning hos kunden så ser vi det som starkt meriterande om du bor i närområdet av Vårgårda.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst något års erfarenhet av ekonomiarbete, och då helst inom kundreskontra.
Du är noggrann, driven och har en mycket god förmåga att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team och tar ansvar över dina egna arbetsuppgifter. Vidare är du flexibel och öppen för att arbeta med varierade arbetsuppgifter och du ser fördelar med att vara del av en organisation där utveckling och förändring är en del av vardagen.
Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Du har tidigare arbetat med ekonomi i ett affärssystem, det är meriterande om du då har arbetat i M3/Movex.
Vidare har du en god datavana, är bekväm med Officepaketet och speciellt då Excell.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten.
Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos Jefferson Wells får du en anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Du blir anställd på 100% av Jefferson Wells och uthyrd till kunden som ligger i Vårgårda. Du arbetar måndag till fredag, kontorstider med viss möjlighet till flex.
Du startar enligt överenskommelse.
Är detta jobbet för dig?
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerat och uppdaterat CV. Vid frågor är du välkommen att kontakta Fredrik via e-post fredrik.idoffsson@manpower.se eller direktnummer 033-237043.
Vi arbetar med löpande urval och ber om din ansökan snarast då tjänsten kan tillsätts tidigare än sista ansökningsdatum som är den 2022-06-10
Varmt välkommen med din ansökan!