OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi har Sveriges nöjdaste kunder i vår bransch för sjunde året i rad. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.
Vi söker en driven och strukturerad ekonomiassistent som gillar att ta eget ansvar och som vill bli del av vårt härliga team i ett spännande värdegrundsbaserat företag. Är du noggrann och har ett öga för detaljer samt har ett gott sinne för siffor? - Perfekt, då är det dig vi söker.
Arbetsuppgifter i rollen som ekonomiassistent
I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta självständigt och ansvara för hela processen kring sjuklönefakturering vilket innefattar att generera underlag med hjälp av vår Robot, upprätta ansökningar, sköta kontakter med handläggare på kommuner, fakturera, bokföra inbetalningar, uppföljning och påminnelsehantering, samt hantera eventuella avslag på ansökningar. Du kommer också ansvara för och säkerställa att kvalitetssäkringen som finns för respektive kommun är uppdaterad med den senaste informationen. Förutom de löpande arbetsuppgifterna ingår även att aktivt bidra till att utveckla och förbättra rutiner och arbetssätt på avdelningen. Andra arbetsuppgifter inom redovisning och ekonomiadministration kan även förekomma.
Du kommer ingå i redovisningsfunktionen som består av ett team på 6 personer med olika kompetenser som samverkar, stödjer och lär av varandra. Vi värdesätter ett öppet och prestigelöst arbetsklimat. Som ekonomiassistent på Särnmark kommer du ha ett nära samarbete med flera av våra andra avdelningar.
Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning, alternativt gymnasial ekonomisk utbildning med minst 3 års erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent med liknande arbetsuppgifter inom ekonomi.
• Erfarenhet av fakturahantering genom kund- och leverantörsreskontra.
• God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet av, och goda kunskaper i att arbeta i Officepaketet, främst Excel.
• God systemvana inom ekonomi och lönehantering. Meriterande om du arbetat med ekonomisystemet Navision och lönesystemet Agda.
• God servicekänsla, då avdelningen har många kontakter och samarbeten både internt och externt.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och kompetenser. För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann, och ansvarstagande person som drivs av att arbeta målinriktat och uppvisa goda resultat. Vi söker någon som tycker det är kul med ekonomi och som är intresserad av att lära sig om branschen.
Övrigt
Du kommer bli en del av ett trevligt och prestigelöst redovisningsteam. Du rapporterar till Särnmarks redovisningschef. Tjänsten är placerad på koncernens huvudkontor i Arenastaden, Solna.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som inleds med 6 månaders provanställning. Du omfattas av kollektivavtal med avtalsmässiga trygghetsförsäkringar och pensionsavsättningar. Lönesättning sker enligt överenskommelse.
Särnmark erbjuder
Ett utmanande arbete där du kommer att verka i en företagsgrupp och bransch med drivna och engagerade kollegor i en omgivning som kännetecknas av ständig utveckling och värdefullt arbete. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och flextid.
Särnmark är medlemmar i Diversity Charter och arbetar aktivit för att utveckla jämställda och jämlika avdelningar riktade till kvinnor och män, oavsett bakgrund och tillhörighet samt en arbetsplats fri från diskriminerande strukturer.
Vår ambition är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt och intervjuer kommer att hållas löpande. För mer information om Särnmark besök www.sarnmark.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74